Avatar billede thrill Nybegynder
22. februar 2003 - 20:01 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Brother HL-1230 Vs. HL-1440 ?

Ville i gi' ca. 400kr. mere for at få 1200x600dpi/15PPM mod 600x600dpi/12 PPM, altså er det 400 kr. mere værd ?

www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577934
www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577935
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 20:16 #1
Skal du bruge den til firmapræsentationer ? Så ja. Skal du bruge den til privat, så nej.

Kommer selvfølgeligt an på om 400 er mange penge for dig. Personligt ville jeg spare de penge hvis jeg skulle bruge den privat. Men igen, kommer så også an på om du skal bruge den til billeder privat. Du får en pænere opløsning og 14 sider istedet for 12.
Avatar billede thrill Nybegynder
23. februar 2003 - 13:07 #2
Det er til privat. Min søster skal bruge en fornuftig printer til rimelige penge, hun printer en del billeder ud iforbindelse med noget hobby arbejde, jeg har selv en HP1100, som vistnok er på 600x600dpi,og den klare opgaven med bravour (efter vores mening), så spørgmålet er om det er værd at bruge 400 kr. mere på 1440'ern...jeg kan se at der en en under 'bedømmelse' på EDBpriser som anbefaler 1440'ern til især billedeudskrifter.
Avatar billede medazza Nybegynder
23. februar 2003 - 16:09 #3
Ja, skal du bruge den til billeder, så er de 400kr pengene værd. Jo højere DPI desto pænere billeder.
Avatar billede lede Nybegynder
23. februar 2003 - 20:42 #4
Jeg ville helt klart købe en Epson C62 eller C82, det er godt nok blækprintere, men s/h sideprisen for en C82 er nede på onkring 22 øre, og til grafik er 10000000 gange bedre end laser.
Avatar billede thrill Nybegynder
23. februar 2003 - 21:14 #5
lede > "blæksprutter" er ikke lige sagen, dem har jeg haft alt for meget bøvl med til at jeg vil anbefale min søster sådan en. En laserprinter er helt perfekt da papiret ikke blive 'sjasket' til i blæk.
Avatar billede lede Nybegynder
24. februar 2003 - 05:14 #6
Det er også i orden, men med Epson inkjet printere er udskriften tør med det samme, og derfor bliver de aldrig sjasket til. Desuden larmer den betydeligt mindre, og har mange andre fordele såsom de miljømæssige. Alle folks fordomme omkring inkjet, for eksempel pris pr. side og sjaskeriet, kommer fra at når man siger inkjet i Danmark, betyder det HP eller Lexmark, to ellers udemærkede inkjet printer mærker, men som i sammenligning med Epson bl.a. har problemer med ovenstående, samt det lille faktum at udskriftskvaliteten er noget højere med en Epson printer. Derfor er Epson i dag det næststørste mærke i Danmark, og nr. 1 i mange andre lande, på trods af et reklame budget som formentlig kun er få promiller af HP's.
Avatar billede robotten Praktikant
26. februar 2003 - 11:03 #7
Har pt. en 1230 stående ferhjemme. En dejlig printer, der ikke har været noget bøvl med overhovedet. Vil dog af den grund anbefale 1440'eren, eftersom den skulle have mere ram og højere opløsning og som en mindre væsentlig detalje har den tilslutninng. Men igen, er det tekst, og ikke så meget billeder, er 400 jo også noget at give ekstra.
Avatar billede robotten Praktikant
26. februar 2003 - 11:03 #8
Og det var usb tilslutning 1440'eren har. 1230'eren har kun parallel.
Avatar billede robotten Praktikant
04. marts 2003 - 14:32 #9
Har du besluttet dig?
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2003 - 14:06 #10
Reager her!
Avatar billede lrd Nybegynder
16. marts 2003 - 14:15 #11
endnu en fidus der ikke afslutter sine spørgsmål. Kik hans profil....
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2003 - 15:11 #12
Anmeldt!
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2003 - 18:04 #13
Du har di  et større oprydningsarbejde i dine spm.!
Avatar billede thrill Nybegynder
16. marts 2003 - 21:29 #14
Ja, det fandt jeg ud af....de fleste af mine spg. som er åbne, er kun med en "kommentar", så jeg havde forlagt/glemt dem, eller også regnede med at folk ville ligge et "svar".
Avatar billede robotten Praktikant
17. marts 2003 - 08:19 #15
Ok. Så beder du bare om et svar i de respektive spm., fra de bruger du mener har hjulpet dig. Derefter venter du lige et par dage, til at give dem tid til at svare i. Derefter kan du med sindsro lukke spm'ene.