Avatar billede viggo7 Nybegynder
22. februar 2003 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virusscan af E-mail

Hej
Jeg har fjernet McAfee (for at instalerer en nyere version med Firewall) og jeg har haft det således at mine E-mails blev scanet. Efter at have fjernet McAfee får jeg nu en fejlmed. når Outlook 2000 åbnes, den kan ikke finde C:\...\scanmal.dll. Jeg har forgæves ledt efter et sted i Outlook hvor jeg kan konfig den nye virusscan
Mvh
Viggo7
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 20:11 #1
Prøv at afinstallere den nye McAfee, husk at slet hele mappen. Installer igen og husk genstart. Muligvis kan du også prøve at fjerne outlook of installere igen. Kunne du ikke bare opgradere din forrige McAfee version med den nye ?

Har du installeret i samme mappe som den gamle version ? Det er en henvisning der er gået galt og jeg er ret sikker på at du ikke skal eller kan sætte det op i Outlook.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. februar 2003 - 02:28 #2
Du har i første omgang ikke fjernet din McAfee godt nok. Det er ikke nok at afinstaller under tilføj/fjern programmer. Du skal bagefter ud manuelt og fjerne diverse smårester. Det gør du i start - kør - gennemse - skriv: regedit - ok. Gå i Rediger - skriv: McAfee klik på find næste. Fjern den nøgle eller mappe som findes. Find næste (f3) fjern - sådan bliver du ved til der ikke ligger flere smårester af programmet.
Nu kan du så geninstallere McAfee og den vil virke korrekt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. juni 2003 - 01:21 #3
Takker for point:)