Avatar billede tjobz Nybegynder
22. februar 2003 - 12:47 Der er 15 kommentarer

Får en fejl ved installation af grafik kort

Jeg har et Nvidia GeForce2 Mx-200,
når jeg installere driveren (den nyeste fra nvidia) så skriver den så ledes under installationen:

Softwaren,du installerer til følgende hardware:
Nvidia GeForce2 MX 100/200

har ikke bestået testen til kontrol af kompatibilteten men windows xp, der kræves, for at produktet kan bære windows-logoet.

Hvis du fortsætter installationen af softwaren, kan systemet blive eller ustabilt og vil måske ikke fungere korrekt lige efter installationen eller senere. microsoft anbefaler kraftigt, at du afbryder installationen nu og kontakter hardwareleverandøren for at få software, der har bestået testen, der kræves, for at et produktet kan bære windows-logoet....

Har fået en bug ud af at installere, det er gået ud over min lyd når jeg spiller et bestemt spil hvor jeg bruger opengl...
Alt hjælp modtages gerne...
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 12:48 #1
Hent en driver der ikke er den allernyeste?
Avatar billede tjobz Nybegynder
22. februar 2003 - 12:50 #2
hvor?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2003 - 12:51 #3
du skal blot ignorere meddelelsen fra systemet.
Avatar billede tjobz Nybegynder
22. februar 2003 - 12:53 #4
jamen kig i bund af det jeg skriver :)

der er kommet en bug :(

det er gået ud over min lyd når jeg spiller et bestemt spil hvor jeg bruger opengl...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2003 - 12:53 #5
jeg bruger selv en version 4109, her kommer der også en advarsel, men det kører fint alligevel hos mig.

Bruger selv WinXP!
Avatar billede tjobz Nybegynder
22. februar 2003 - 12:54 #6
spiller du spil?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2003 - 12:54 #7
nej
Avatar billede tjobz Nybegynder
22. februar 2003 - 12:56 #8
Hmm den bug kommer først når mit grafik begyder at skulle bruge openGL
så forsvinder min lyd, jeg har prøvet at sætte den til at køre uden openGL så køre lyden, men når jeg sætter det tilbage til at køre med openGL så forsvinder lyden igen :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2003 - 12:57 #9
hmm, mystisk.
Avatar billede hassing Nybegynder
23. februar 2003 - 13:37 #10
Prøv at installere Detonator 40.72 WHQL. Den skulle nok fungere.
Og så undgår du også alt det mærklige windows snik-snak om kompabilitet o.s.v.
Avatar billede hassing Nybegynder
23. februar 2003 - 13:38 #11
Læs evt. mere om WHQL her.
http://www.microsoft.com/hwdq/hwtest/
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
23. februar 2003 - 15:06 #12
Jeg har prøvet driver 4109,men til fks.Hitman 2 virker den ikke.Driveren 2942 køre jeg med nu og den virker ok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2003 - 15:14 #13
har du prøvet at bruge hitman i kompatibel mode og med nvidia 4109?

2942 lyder næsten som den indbyggede WinXP grafikdriver.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
23. februar 2003 - 22:24 #14
Ja alt er prøvet,i Hitman2 jeg vil jo gerne bruge 4109. da Nivida skriver at den giver en bedre ydelse,men jeg kan ikke se nogen forskel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. august 2003 - 12:17 #15
har du fundet en løsning, ellers luk spm.