Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 19:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 Hjælp !

Jeg har haft sat en ekstra harddisk i min computer... Og når jeg går ind i denne computer i Windows 98 kan den godt finde de to harddiske der sidder i computeren, men ikke mit cd-rom drev og brænder... Så tog jeg så den ekstra harddisk fra, men der kunne den kun vise harddisken, og stikkene sidder som de skal... Kan man ikke gøre sådan så man kan se ens cd-rom drev og brænder igen... Uden at man skal formatere sin maskine...

//Tjavz.dk//
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 19:53 #1
Tilføj/fjern hardware
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 19:54 #2
Er den nye HD sat som slave?
Hvordan er brænder og CDrom sat.
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 19:55 #3
Har du eller har haft Easy CdCreator på din pc?:

Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre spalte, så slet dem.
-----------------------------------------
Hvis dit CD eller CD-RW drev er forsvundet i Stifinder og Denne computer kan det skyldes nogle filtre Easy CD Creator skaber i Registrringsdatabasen.

Løsning:
Gå til Start > Kør og tast: regedit

Du skal rette i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters.

Genstart computeren og du burde være fri for at "miste" dine CD drev igen.
Så denne guide men ved ikke om den løser dit problem, men prøv
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:01 #4
Jeg har haft Nero - Burning Rom på computeren...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 20:01 #5
har du formateret den nye harddisk?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:02 #6
Jeg prøver lige din guide...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:05 #7
retaxes: Jep, den er formateret.. Jeg har også prøvet med en hvor der liger ting på...

geforce3: Jeg har sat ledninger ovs. rigtigt i...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 20:35 #8
mystisk!
Avatar billede aagaard Nybegynder
21. februar 2003 - 20:35 #9
geforce3: Mappen Class er ikke i databasen
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:47 #10
geforce -->> Jeg kan ikke finde mappen CLASS her -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Men jeg fandt den i en anden mappe... ;o)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:48 #11
Jep det er meget mystisk
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 20:51 #12
geforce: Der ligger 3 filer i mappen som hedder (Standard) - (Værdien er ikke defineret), Class - "CDROM", Link "CDROM". Er der nogen af dem der skal slettes ??
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 20:53 #13
Det tror jeg ikke, men prøv at gå i enhedshåndtering og fjern brænder og cd-rom drev og se om de ikke bliver fundet når du starter op igen
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 21:02 #14
geforce2: jeg kan hverken finde cd-rom drev og brænder i enhedhåndtering
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. februar 2003 - 21:04 #15
se nu begynder det at lyde sjovt:o) prøv i kontrol panel og tryk "tilføj nyt hardware"
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
21. februar 2003 - 21:08 #16
Har du checket din BIOS-opsætning ?? Bege IDE-Controllere skal være enablede / Auto. Og så skal du naturligvis kontrollere at dine CD-ROM drev er sat til hhv. Slave og Master.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 21:10 #17
geforce3: He He :o) ... Jeg har trykket "tilføj nyt hardware", men den kan ikke finde min brænder... Og jeg har kun sat brænderen til og ikke cd-romet
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
21. februar 2003 - 21:11 #18
netunderdreng: Jeg er helt sikker på at jeg har sat ledningerne osv. rigtigt
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 21:35 #19
Primary IDE : HD 1 Master , HD 2 slave.
Secondary IDE : Brænder Master , CDrom Slave.
Er det sådan?
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
21. februar 2003 - 21:43 #20
Det kan kombineres på to effektive måder:

>Fromsej<:
PC-Ydelse = Primary IDE : HD 1 Master , HD 2 slave.
            Secondary IDE : Brænder Master , CDrom Slave.
Brænder-optimering:Primary IDE : HD 1 Master , HD 2 slave.
                  Secondary IDE : Brænder Master , CDrom Slave.

Men vigtisgt: Sørg for at IDE´erne er enablede i BIOS.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 21:45 #21
netunderdreng>> Jeg kan ikke se forskellen på de to opstillinger ?
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
21. februar 2003 - 21:49 #22
COPY PASTE Grrrrrr COPY PASTE er hurtigt...... alt for hurtigt !!!! ;-)

Brænder-optimering:Primary IDE : HD 1 Master , CDrom Slave.
                  Secondary IDE : Brænder Master , HD 2 slave.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 22:44 #23
Så giver det mening.*S*