Avatar billede allsimon Nybegynder
21. februar 2003 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lange filnavne

Er det muligt at at gøre et eller andet så det er muligt at læse lange (PC) filnavne i Mac OS X programmer (som f.eks. Dreamweaver).

Jeg arbejder som webmaster for et firma, og det er derfor ikke muligt at omdøbe alle filnavne.

Er der ikke en mulighed for at få MacOS X til at læse dem alligevel?
Avatar billede macintosse Nybegynder
21. februar 2003 - 16:34 #1
Du kan jo prøve at sende min en fil, så kan vi jo lige teste det.
Avatar billede allsimon Nybegynder
21. februar 2003 - 17:28 #2
Hvad mener du?

Det er jo et rimelig generelt spørgsmål.

Kan man eller kan man ikke læse/arbejde med lange filnavne i MacOS X?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. februar 2003 - 19:33 #3
Jeg har lige prøvet at sende en XML-fil med et meget langt navn fra W2k til OSX til både Mail og Entourage, for at se om der var forskel. Det kan man sagtens. Så åbnede jeg det i Dreamweaver og BBEdit, og Dreamweaver, der nok kun er et carbon-program krympede navnet men åbnede i øvrigt filen helt uden problemer. BBEdit, der som de siger "does not suck" havde ingen problemer med hverken at læse filnavnet eller skrive til filen med det lange navn. I terminalen med "vi" var der heller ingen problemer. Jeg tror at det kommer an på om det er et Cocoa-program eller et Carbon-program du åbner filen med. Så for fremtiden må du lære at bruge BBEdit ;-)
Avatar billede allsimon Nybegynder
27. februar 2003 - 13:11 #4
BBEdit kunne sagtens løse problemet. Det er bare ærgeligt at Dreamweaver ikke kan bruges. På PC virker det uden problemer.

Jeg har også oplevet samme problem i Word X. Der synes grænsen at være omkring 30 tegn for et filnavn.

Men tak for hjælpen.