Avatar billede heissi Nybegynder
21. februar 2003 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

indstallere win 98

Jeg har win xp pro på en partion med NTFS på samme harddisk
har jeg en partion med FAT 32,mit spørgsmål er kan jeg lægge win 98 ind på den pation med FAT 32 og hvordan?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. februar 2003 - 15:20 #1
Der er 2 mulighedder som man kan gøre ang dual boot den som M$ siger og den som jeg har lært af John stigers *ss*
hvis du skal køre med 2 OS så skal man sørge for at enten win 95/98/me/2000 ligger på C drevet og win xp på D drevet
så kan du ved opstart selv vælge hvilket OS som du vil køre,men du kan også gøre sådan her så du kan lægge win 95/98/me/2000
på D drevet og xp ind på C drevet.og det er jo dejligt hvis man har lagt win xp ind og så finder ud af at man nok også gerne
ville have win 98 ind til evt spil.
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) -
skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini -
nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini -
næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det.
Spørger den nu om en tekst skriver du bare windows xp :) (venligst lånt at John stigers)

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/bootcfg_kommandoen.asp

http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA306/5/59.ASP?LN=DA&SD=SO&FR=0
Avatar billede heissi Nybegynder
21. februar 2003 - 15:55 #2
jeg har prøvet som du har beskrevet og har valgt repair - manual repair men windows siger at den ikke kan finde nogen harddiske på mit system og afslutter installationen.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2003 - 16:01 #3
mikrosoft support siger at det skal gøres i række følge >>
dos-win95 eller win98-win xp
så først win98 på primær partition (c drevet)og derpå xp

med nu indstallation og så repair kan.husk at vælge repair der eller sletter den dit xp drev..