Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2003 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mit cd-rom drev og brænder drev forsundet??!???

Jeg har et ret stort problem lige nu.
Mit cd-rom drev og mit brænder drev er væk.. I enhedshåndtering står der: "Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)", Ved begge jeg kan ikke opdatere driverne og jeg har tjekket om driverne er der, det er de. Jeg står og skal brænde nogle rimelige vigtige dokumenter over på en cd! Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. februar 2003 - 13:48 #1
Tjek kablerne etc!!
Men har du prøvet at fjerne drevene i enhedshåndtering og genstarte?!
Avatar billede coldray Nybegynder
21. februar 2003 - 13:49 #2
Lyder som om at IDE portene på bundkortet er røget en tur?.. (dette er nok det værst tænkelige).. måske skulle du prøve at checke jumperne på drevene.. eller prøv at køre med et drev af gangen for at se om et af dem skaber en konflikt..
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
21. februar 2003 - 13:50 #3
Hvis du stadig kan se dine drev i enhedshåndteringen
så prøv at slet begge drev og lad maskinen genstart ( så den leder efter nyt hardware)
Kan være den har crashede et eller andet !
Hvis det er w98 eller w2k burde de herefter dukke frem !
Avatar billede halifax Nybegynder
21. februar 2003 - 13:53 #4
Har du eller har haft Easy CdCreator på din pc?:

Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre spalte, så slet dem.
-----------------------------------------
Hvis dit CD eller CD-RW drev er forsvundet i Stifinder og Denne computer kan det skyldes nogle filtre Easy CD Creator skaber i Registrringsdatabasen.

Løsning:
Gå til Start > Kør og tast: regedit

Du skal rette i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters.

Genstart computeren og du burde være fri for at "miste" dine CD drev igen.
Avatar billede sthen Nybegynder
21. februar 2003 - 14:01 #5
Hvis du kører XP, kan du også forsøge med en systemgendannelse til et tidspunkt hvor du VED at dine drev fungerede.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2003 - 14:02 #6
halifax>> Der er ik noget der hedder Class derinde og heller ik noget der hedder Control inde under currentcontrolset... Ja, jeg har haft det installeret, men så slettede jeg det og det gav lidt problemer.. Så slettede jeg driverne og så forsvandt problemerne med det program.

>>Jeg har prøvet at slette og genstarte, men så geninstallerer den bare filerne og det samme problem opstår!
Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2003 - 14:03 #7
undskyld, halifax.. Der er noget der hedder control.. Men ingenting der hedder class
Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2003 - 14:03 #8
aargh.. Hvor er jeg dum! Fandt også class.. prøver lige det du skrev :o/
Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2003 - 14:12 #9
niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!!!!
Det virkerede!! Tunsind tusind tak for hjælpen Halifax