Avatar billede ts5584 Nybegynder
21. februar 2003 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

øge brugerrettigheder hvordan

hejsa

jeg sidder på et mindre netværk og på dette netværk skal brugerne have admin/superbruger rettigheder, så de kan få lov til at installere programmer på deres lokale computer.

jeg har siddet og kigget lidt på at lave en sikkerhedsgruppe på serveren til at løse problemet , men kunne ikke få dette til at virke.

jeg kunne forestille mig at løsningen ligger hvor jeg allerede har kigget, eller i noget logon script.
Avatar billede ts5584 Nybegynder
21. februar 2003 - 10:40 #1
nu glemte jeg lige at det er på en Windows 2000 SBS server jeg arbejder
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. februar 2003 - 10:54 #2
Hej, det er ikke en god idé at gøre alle til administratorer i Domænet, det er ikke god skik at gøre dette. Den rigtige måde at løse problemet på, er at gå hen til hver enkelt brugers computer, og gøre den konto(username) han logger ind med til "Local Administrator" eller "Computer Administrator", eller "Power User". På den måde får de lov til at installere programmer uden at få unødige rettigheder i Domænet!!
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
21. februar 2003 - 11:20 #3
Det er som ovenstående absolut ikke nogen god ide at give alle brugere admin-rettigheder på domænet.
Men jeg vil igen sige, er du sikker på du vil have at brugere skal have rettigheder til dette. Et kendt fakt er at jo mere brugere har adgang/rettigheder til = flere problemer.
Dvs. har de pludslig adgang til at installere al skidt fra nettet. Icq,MSN,Kazaa,Language-packs,osv osv som man kan rode med.
ved at give adgang til dette beder man osse automatisk om flere problemer. Flere pc'ere/brugere med opskure fejl. Flere pc'ere som Blue-screen osv.
Skal man bare lige have i mente
Avatar billede ts5584 Nybegynder
21. februar 2003 - 11:21 #4
ville heller ikke give dem rettigheder på domænet. ideen var at det skulle kunne installere uden jeg var nødt til at rende rundt til alle pc'erne
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. februar 2003 - 11:25 #5
..det du prøver på, kan desværre ikke lade sig gøre. Ikke uden at gøre dem alle til Domain Administrators, og det må du for guds skyld endelig ikke gøre!! :)
Avatar billede ts5584 Nybegynder
21. februar 2003 - 11:28 #6
takker for hjælpen ..  ved godt at det er en dårlig ide, men det er bestemt fra højere sted :(