Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 08:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en fsp fil.

Jeg er stødt på en fsp fil i mit antivirus bibliotek for nylig.  Jeg har kunnet læse mig til at en fsp fil er "file service protocol".  Men er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en fætter, hvilket program danner en sådan fil og hvilket program bruger man til at læse en sådan fil med.  Jeg ved det lyder åndsvagt at jeg ikke har styr på mine filer, men det bekymrer mig pludselig at finde en fil jeg ikke aner hvad er.
Tak for hjælpen
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. februar 2003 - 09:12 #1
http://www.filext.com/f.htm
FPS  Operation Flashpoint Game File
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. februar 2003 - 09:12 #2
sorry prøver igen
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. februar 2003 - 09:18 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 11:41 #4
Bruges til at overføre filer
http://wombat.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.cgi?FSP
http://www.cknow.com/ckinfo/acro_f/fsp_1.shtml
øhm,,,skal man kunne kende alle filer i windows - så go fornøjelse
Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 12:12 #5
Nej jeg tror ikke man skal kende alle filer, men når jeg opdager en fil i min antivirus mappe jeg ikke har set før, er det klart jeg bliver mistroisk.  Dannyboyd tak for linkene, men det er det samme jeg er kommet frem til selv.  Jeg tror bare ikke den har noget med fil transport at gøre.  Navnet på filen er dansk og hedder bj_ny.fsp  Jeg kan ikke læse filen med nogen af de gængse programmer (volapyk) og jeg har ingen idé om hvor filen kommer fra.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 12:18 #6
Du tror det kan være en virus eller hva? er den sat i karantæne?
Du kan vel bare lade den stå i karantæne og se om der skulle være et program der efterspørger den?
Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 12:23 #7
Nej den er ikke sat i karantæne.  Jeg har omdøbt den for at se hvad der så sker.  Det som jeg selvfølgelig er bekymret om er om det er om min server bliver brugt som lager plads udefra.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 12:28 #8
Ok nå dèr kom problemet endelig!!! Hvorfor sagde du ikke det fra starten?
ja så forstår jeg bedre. Du skal portscanne din server hvis du er bange for andre har fået adgang. opdatere og virusscan.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 12:28 #9
Har du en protscanner?
Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 12:31 #10
Jeg er bag en firewall hvis det er det du mener, og virusscan er opdateret
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 12:36 #11
Jeg kender ikke din firewall, men du bør undersøge serveren for trojanere.
Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 12:42 #12
Du kender ikke extension .fsp?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 13:18 #13
Har ikke stødt på den før, er du i tvivl kan du sætte den i karantæne.
Avatar billede flinke Nybegynder
21. februar 2003 - 13:38 #14
Nå, Tak for dinne forslag dannyboyd.  Lav et tomt svar, så får du pointene som tak, selvom jeg ikke blev meget klogere.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 13:51 #15
http://www.anti-trojan.net/en/                Anti trojan
http://www.webattack.com/get/spywareblaster.shtml     spywareblaster
Her er 2 antitrojanere. antitrojan kan portscanne din server og finde evt trojanere. prøv at køre den og se hvad den siger!
Spywareblaster kan sættes op til at blokere bestemte trojanere på portene.