Avatar billede bruun Nybegynder
20. februar 2003 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tillad eller frasortere bestemte url /adr

Kan man på en eller anden måde vise en hjemmeside til f.eks kun danske bruger.

Jeg har en side med dk priser. Denne side er kun beregnet for forhandler her i Danmark. Der må ikke være pasword til siden.
Hvis dette kan lade sig gøre, hvordan gør jeg det så ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2003 - 20:14 #1
Muligheder er:

1)  skriv på dansk så er der ikke ret mange udlænding der forstår noget

2)  check på remote address og hvis ikke det er en .dk så reject
    [advarsel: den vil give rigtigt mange problemer]

3)  køb en (dyr !) løsning til geografisk filtering og accepter kun
    danske IP adresser

4)  opgiv modstanden mod password

Efter min mening er kun #1 og #4 brugbare.
Avatar billede bruun Nybegynder
20. februar 2003 - 20:46 #2
øv det var jo ikke så godt

1) skriv på dansk. ja men 6000 kr er det dansk, svensk eller norsk kroner?
2) nej den er nok ikke så god for en com adr. kan jo være dansk
3) Accepter kun danske IP adresser på denne ene side. Ja ( dyr ) men hvor dyr ?
4) det skal være uden pasword. Det er jeg også ked af men det skal det være :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2003 - 20:50 #3
Jeg tror det er *rigtigt* dyrt.

En leverandør er f.eks.:
  http://www.akamai.com/en/html/services/edgescape.html
Avatar billede bruun Nybegynder
21. februar 2003 - 09:40 #4
Jeg tror jeg har en løsning på mit problem
Hvis jeg laver en "snyde form med navn adresse postnr by og Land." Feltet land skal funger som pasword. Hvis dette felt er = Danmark  skal siden med danske priser komme frem.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2003 - 10:03 #5
Lyder som en god løsning.
Avatar billede bruun Nybegynder
24. februar 2003 - 09:49 #6
Jeg er lidt trat af det her pasword / beskyttelse af en side. Jeg opretter et nyt spm. Men du skal have din point