Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. februar 2003 - 19:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Installere winXP

Hej!!

Min computer vil af en eller anden grund ikke installere windows XP Proff.:

Jeg satte xp cd rommen i, og en millenium startdisk, og startede op med cd-rom support (Havde formateret) Så skrev jeg E:, og dir, og cd I386, og WINNT. Det sku vist også være rigtig nok. Så siger den at jeg skal trykke enter, og så står der det der, med at der ikke er installeret SmartDrive, det trykker jeg enter til. Så begynder den at installere. Men efter 2 minutters tid, fryser den, og jeg kan ikke andet en at resette. Kan det have noget med smart drive at gøre, eller hvad kan der være galt?

Håber meget at i kan hjælpe, da jeg ikke kan undvære min computer *G*

MVH
Anders
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2003 - 19:22 #1
Prøv at læse her, start f.eks. med opstarts disketter og forsøg med dem

http://www.svein.dk/windowsxp/Installation/default.asp
Avatar billede fromsej Praktikant
20. februar 2003 - 19:23 #2
Hvorfor ikke bare starte op på CDrom?
Sæt CDRom til at være First Boot Device i din BIOS , så burde det lykkedes.
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. februar 2003 - 19:23 #3
Prøv at se om du kan sætte din bios op til at boote på CD-Rom'en først. Så slipper du for det med bootdisken, og du enabler smartdrive, som accelererer din installering væsentligt!
Avatar billede night-stalker Nybegynder
20. februar 2003 - 19:27 #4
SmartDrive er med til at få installationen til at køre hurtigere. Det kan du finde på din start disk - eller på win98 cd'en.
Andgående det med at din "pc ikke kan få varmen"(- haha) så kunne det tyde på at dit hardware ikke er helt hurtig eller nyt nok??
Hvad er det for en maskine?
Avatar billede night-stalker Nybegynder
20. februar 2003 - 19:29 #5
Go' ting at boot fra cd-rommen men så for du altså ikke smartdrive med og det for altså installationen til at køre markant hurtigere!! så load det ind først!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. februar 2003 - 19:29 #6
spotgun ->> Det har jeg prøvet, men den siger bare: Den indsatte cd-rom er ugyldig, fjern den og tryk <enter>!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. februar 2003 - 19:31 #7
bufferzone ->> Den jeg har fundet til xp proff., fylder 4 mb, skal jeg bare brænde det over på en cd? Det er den her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. februar 2003 - 20:22 #8
Jeg har lige prøvet at brænde den der boot disk over, det virker vist også ok, men så kommer der sådan en, at den ikke kunne finde slutbrugerlicensaftalen ?? Hvad skal jeg gøre ved det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2003 - 21:14 #9
hvorfor brænder du den over?

Du skal bare køre exe filen så laver den bootdisketterne - tror det er 6 du skal bruge.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. februar 2003 - 21:15 #10
ok, jeg troede bare det var det man sku' :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
23. februar 2003 - 08:51 #11
Nu har jeg fået xp installeret, jeg installerede først millenium, og så xp derfra, som en ny installation altså ikke en opgradering...
Avatar billede annikadk Nybegynder
23. februar 2003 - 11:50 #12
Det er ikke lovligt at lægge MS-dos ud på nettet, eller dele deraf.
Derfor er bootdiskene ulovlige at linke til.
Følg evt. http://www.eksperten.dk/spm/319212 - hvor de prøver at lave en gratis version.

AnnikaDK / Coadmin

(kommentarer/svar med link er slettet).