Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
20. februar 2003 - 17:50 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

afspilning af videoklip

jeg har noget video liggende, og når jeg prøver at afspille det sker et af følgende:
- enten påstår mine programmer at de ikke understøtter den format
- eller også viser den bare start billedet og så kører lyden bare i bagrunden

når jeg går ind i egenskaber på filerne stå der at det er videoklip, der er ikke oplyst nogen anden format.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 17:51 #1
hent Gspot her: http://www.divx-digest.com/software/gspot.html
Indlæse din avi fil i den, og den vil fortælle hvilket codec du skal bruge, og om det er installeret
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 17:52 #2
Hvis det altså er AVI filer, da Gspot ikke understøtter andet
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 17:53 #3
Nogen gange er det også smart at søge på Eksperten. Dit spørgsmål er blevet stillet millioner af gange :o)
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
20. februar 2003 - 17:56 #4
Gspot finder ingen problemer, og jeg har installeret det rette codec
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 17:59 #5
Så er der nok fejl i filmen.
Prøv denne her: http://www.doom9.org/Soft21/Editing/DivFix1091.zip
Avatar billede krydset Nybegynder
20. februar 2003 - 18:03 #6
skriv din mail så sender jeg en codec pack som garanteret får din vidio klip til at virke
Avatar billede bentn Nybegynder
20. februar 2003 - 18:04 #7
Gspot understøtter kun avi.- hvilke format er det????
Avatar billede bentn Nybegynder
20. februar 2003 - 18:09 #8
Okay, hvis der ikke står noget filformat, kan det være en svcd.
prøv at hente et svcd -codec her.

svcd codec
http://www.divxmovies.com/software/
Avatar billede krydset Nybegynder
20. februar 2003 - 18:10 #9
bare send en mail til mig så sender jeg en codecpack der fylder 4 mb Tlarsen@pc-dk.dk
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
20. februar 2003 - 18:11 #10
DIVFIX virker ikke.
krydset>> er det tilladt at løse problemt over mail?
Gspot virkede, det fandt bare ingen fejl. derfor går jeg udfra det er en avi fil, og jeg er pænt sikker på det ikke er svcd.
Avatar billede krydset Nybegynder
20. februar 2003 - 18:15 #11
ja jeg kan jo ikke uploade en fil hertil jo så må jeg jo sende den over mail
vi skriver bare løsningen herinde hvis det virker
Avatar billede krydset Nybegynder
20. februar 2003 - 18:16 #12
skal lige spise er tilbage om 15 min
Avatar billede bentn Nybegynder
20. februar 2003 - 18:47 #13
For at vide hvilke format din fil er, kan du downloade dette herlige lille program "MovieID "
http://www.geocities.com/cplarosa/movieid/
Du trækker så bare din fil hen til, "movieidw.exe" og så popper en tekst fil op med infomationer om din fil.- Enkelt.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
21. februar 2003 - 11:33 #14
det her kom ud af "MovieID"
File Format:  Audio-Video Interleaved (AVI)
      Author:  Microsoft Corporation
    Web Site:  www.microsoft.com

Video Format:
      FourCC:  "divx"

ved ikke om det kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2003 - 12:08 #15
Det hjalp ikke meget. Du har vel intalleret DivX ? :o)
Hvilke oplysninger ga' Gspot ??
Avatar billede krydset Nybegynder
21. februar 2003 - 15:40 #16
skrev du den mail
Avatar billede voiceman Nybegynder
21. februar 2003 - 23:18 #17
søg efter ACE-mega codec pack, der er alle de mest brugte codec samlet i en pakke samman med en glimrende player kaldet zoomplayer der kan tage alt fra mpg* til dv´d. Det eneste der mangler i den er metasound codecs men de kan downloadés fra microsoft.
Avatar billede bentn Nybegynder
21. februar 2003 - 23:58 #18
MovieID hjalp da! - Vi fik da endelig fastslået det er en AVI/divx fil.

"Gspot finder ingen problemer" (citat: nebuchadnezzar)

Prøv at smid den ind i VirtualDub, gå ind under file og klik på AVI information
Der budre stå nogle oplysninger ud for "Decompressor"

Ellers Prøv: divx 3.11, og ffdshow.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
22. marts 2003 - 10:06 #19
jeg manglede bare det nyeste divx codec. jeg giver point til dem der har givet et svar