Avatar billede zytax Nybegynder
20. februar 2003 - 15:01 Der er 2 kommentarer

Lyd i RH8 (SIS7012)

Jeg kører RedHat 8.0 og har lidt problemer med mit lydkort.

Jeg sidder med en laptop med et sis chipset, det eneste der ikke vil funke optimalt er lydkortet, hvilket er et SIS7012.
Under installationen finder RH godtnok lydkortet og installerer drivere osv. og melder på intet tidspunkt nogen fejl.

Hvis jeg afspiller CD osv. er der ingen problemer, men hvis jeg vil bruge arts, XMMS, Realplayer. mener den at der er andre enheder der bruger kortet og kan derfor ikke afspille lyden.

plz. help me..

Zyntax
Avatar billede zytax Nybegynder
20. februar 2003 - 15:40 #1
sry, har lavet en fejl, dette spm, skulle have været under workstation......
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. februar 2003 - 02:14 #2
prøv at køre sndconfig (tror jeg nok det hedder)