Avatar billede nse Nybegynder
20. februar 2003 - 14:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til pc-system

Hejsa..
Jeg skal til at købe ny computer, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal have. Her hvad jeg har kigget på, jeg vil gerne hører jeres mening:
CPU: Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB533
RAM: Ram 256 MB DDR2700 Samsung
Kabinet: Aopen H600B-P4, Midi ATX Sort, 350W
Brænder: Lite-On CDRW LTR52246S, 52/24/52IDE
HD: Maxtor +9, 80GB, Fluid, ATA133, 8MB
Bundkort: ASUS P4PE/L/GD, Intel i845PE, > 3066MHz, DDR2700
Skærm: 17" Samsung LCD Monitor 171N, Silver

Jeg har desuden kigget på Dell 4550, den som kører på fjernsynet for tiden...
Avatar billede nse Nybegynder
20. februar 2003 - 14:27 #1
Jeg er faktisk kun i tvivl om det er det rette bundkort...
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. februar 2003 - 14:27 #2
lyder som et ok valg .. men jeg ville selv købe plextor frem for lite-on ...
Avatar billede nse Nybegynder
20. februar 2003 - 14:28 #3
Plextor er en del dyrere, men jeg har hørt, at det i bund og grund er det samme indmad
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 14:28 #4
Må også bakke op og sige at det ser meget fornuftig ud.... ville da godt bytte min ud med den :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. februar 2003 - 14:30 #5
well jeg har ikke sat mig ind i hvad indmaden er .. men jeg har gode erfaringer med plextor og dårlige med gamle versioner af lite-on ... jeg ved ikke om de er begyndt at lave bedre produkter.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 14:32 #6
har en 3-4 måneder gammel lite-on brænder og der virker perfekt... ville aldrig give mere for et andet mærke
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. februar 2003 - 14:37 #7
loadet>>> jo lite-on lavede engang dårlige brændere men da de også begyndte at lægge buffer i og sikring imod bufferunderrun der var de sådan set på fuld højde med plextor... bare billigere...
men forskellen på den nye lite-on og nye plextor er at plextoren har 4 mbit buffer hvor lite-on har 2...
men det ser fint ud det system kører selv med asus bundkort og der har ikke været noget probz endnu....
og en p4 2,4... så jeg bakker også op... og lite-onen er fin...
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
21. februar 2003 - 10:23 #8
Hmm, nu kommer min mening altså, jeg kan ikke holde ud at se på dette!!!
jeg køre selv med 1Ghz og 128ram rammene kan være lige mege får 640ram om nogle dage!! men så kommer vi til brænderen!! Gør somjeg ahr gjort køb en denne brænder i stedet: Lit-On 48x24x48x da det handler om 2sek, fra en 52x til en 48x og der er så vidt jeg ved kun 4 brandbare cd'er der kan rumme 52x speed. så tager vi bundkortet, RETTE VALG der :-) hmm, lad mig se, du har nok ikke valgt den rette HD! tag en Westen Digital i stedet for!! det kan køre til næsten alle bundkort. og Pentium4???? jeg er nu mere til AMD og ja jeg veddet er forkert!! men det har jeg altid kørt med lige siden den første udkom tilbage i 1992 133Mhz :) ret gammel model :-) Tg lige eksmplet med Bill Gate han sagde for ca 15 år siden da den første PC ( Personal Computer) udkom, han sagde på det tidspunkt: "156KbHz (altså under Mhz) er længe nok til ALLE!"
hvad har vi i dag ??? Jeg ved fra kilder at man er igang med at teste en Processor på ca 3,4Ghz vi skulleskamme os over udviklingen!! den går sipel hen for stærkt! på 15 år er den blevet fordobblet på ca 400 gange !! erdet ikke lidt for vildt??

Nå me jeg kom bare lige med min vudering....

/Kallesen.
Avatar billede nse Nybegynder
21. februar 2003 - 11:56 #9
Hmm... Som du siger, du har altid kørt med AMD. Jeg har altid kørt med Intel, og det bliver jeg ved med..:) Du har ret i det med brændere, den koster godt nok kun 100kr mere, men 100kr sparet er 100kr tjent.. Jeg tror bare, at jeg holder mig til 2,4GHz, 156Mhz er lige i underkanten....
Avatar billede henninga Novice
21. februar 2003 - 17:22 #10
Du skriver ikke noget om hvad du vil bruge computeren til, så det er et skud i blinde at give råd.
Men det ser ud til at blive en ret FED maskine.

HenningA
ps. Husk osse at bygge et grafikkort i den ;o)
Avatar billede voiceman Nybegynder
21. februar 2003 - 23:13 #11
det ser fint nok ud, men du har alt for mange penge hvis du gider at købe en p4.
Send venligst mig nogle af dem. Gironummer følger senere.