Avatar billede seahorse Nybegynder
20. februar 2003 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forkert RAM antal.

Jeg har lige kommet en klods 256 SD RAM PC133
i min maskine,men når maskinen starter op viser den at der kun er 191 MB RAM i ???
Jeg er vant til at køre med PC100 RAM men manden i foretningen fortalte at det har ingen betydning......
Hvad er der galt...??
Avatar billede mads.peder Nybegynder
20. februar 2003 - 11:56 #1
Jeg har præsicst samme problem
Avatar billede hub Nybegynder
20. februar 2003 - 12:03 #2
Prøv at skifte rækkefølgen af klodserne..
Avatar billede boxe Nybegynder
20. februar 2003 - 12:36 #3
Det kan være defekte ram...  Hvad mærke er de??  Jeg fik også nogle ram hjem her for nylig hvor de bare viste 189MB i stedet... Fik dem byttet til anden af samme slags og nu virker det...
Avatar billede zhark Nybegynder
20. februar 2003 - 13:06 #4
Det skulle ikke være PC100/PC133 der er problemet 133 kan køre - op til 133Mhz! Men har ingen problemer med "kun" at køre 100Mhz og vil også gøre det hvis de sættes sammen med anden 100Mhz ram, uanset dit mobo kan køre 133Mhz ram.
Ældre mobe kan have problemer med blanding af ram typer og store blokke, men det er nyt (for mig) med tal som 189/191, det normale problem er det de viser det halve - eller de slet ikke kan forliges.
Prøv dem i en anden PC evt. ved en ven.
Avatar billede seahorse Nybegynder
20. februar 2003 - 14:22 #5
Du  har fuldkommen ret,de viser kun de 131 MB så jeg vil prøve at bytte dem til
PC100 RAM.
Bundkortet er ca 3 år gammelt og det kan sandsynligt ikke køre de 133.
Men hvorfor siger de altid i foretningerne at det kan lade sig gøre.????
Avatar billede zhark Nybegynder
20. februar 2003 - 14:47 #6
Jamen der er lidt misforståelser på det punkt!
Det de mener er, at du skal kunne bruge 133Mhz ram selv om din PC kun kører 100Mhz på bus, men altså kører dine 133Mhz ram så (naturligvis) 100Mhz, det burde ikke være et problem.
Avatar billede seahorse Nybegynder
20. februar 2003 - 14:58 #7
OK så tror jeg den er der..............