Avatar billede cbox Nybegynder
20. februar 2003 - 08:47 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er en FrontPage løsning ?

Er der en som kort kan forklare mig hvad en FrontPage løsning på et webhotel går ud på ?
Er der mere idet end at man kan trykke på en 'publishknap', hvorefter FrontPage FTP'er til serveren ?
Avatar billede Jman Praktikant
20. februar 2003 - 08:50 #1
Ja!
Udover at du kan benytte FP's indbyggede upload/ftp, kan du også med Frontpage koble direkte på dit website og arbejde derfra... ganske glimrende løsning, hvi man vedligeholder fra mere end en maskine :)
Avatar billede exp Juniormester
20. februar 2003 - 08:56 #2
Og så er Frontpage Extensions også en del af serverkonfigurationen!
Avatar billede cbox Nybegynder
20. februar 2003 - 08:57 #3
Og Frontpage Extensions er ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2003 - 09:01 #4
Frontpage indeholder en masse specielle løsninger, hvor du kan lave dynamik med frontpage server extentions.

Du kan f.eks. lave en counter, et forum en gæstebog og flere andre ting. Alle disse ting kræver frontpage server extentions hvis de skal virke, frontpage upload er bare en af flere.

Du kan sige at frontpage server extentions er de programstumper der skal placeres på serveren for at du kan anvende denne funktionalitet
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2003 - 09:02 #5
Du skal dog lige være opmærksom på at der kan være sikkerheds aspekter i disse extentions. Hvis du installere dem på din egen server, åbner du for en del potentielle huller i sikkerheden
Avatar billede cbox Nybegynder
20. februar 2003 - 09:05 #7
Dvs. at det ikke er et krav at serveren kan afvikle ASP ?
Avatar billede exp Juniormester
20. februar 2003 - 09:06 #8
Not afaik
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2003 - 09:07 #9
Nej asp har for så vidt intet med frontpage server extentions at gøre. Du kan vel nærmest kalde extentions en slags fattigmands asp da den giver mulighed for dynamik efter skabeloner
Avatar billede cbox Nybegynder
20. februar 2003 - 09:09 #10
OK tak for hurtigt svar
exp -> jeg forstår nogen gange ikke lingoøen herinde - afaik ?
Avatar billede exp Juniormester
20. februar 2003 - 09:13 #11
afaik = "as far as i know" :o)