Avatar billede sng Nybegynder
20. februar 2003 - 01:45 Der er 9 kommentarer

Cisco router

Hej,

Jeg har en Cisco router 2520, der skal konfigures til mit lille netværk, som består af en NT-server, 2 workstations + en switch. Men jeg har problemer med router. Efter at der er booted op, spørger den efter et password, som jeg ikke ved hvad er. Hvad gør jeg så?
Tak på forhånd.
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2003 - 02:02 #1
prøv med cisco
dette er vist standard på alle router hvis man ikke ændre det

TGM
Avatar billede sng Nybegynder
20. februar 2003 - 02:27 #2
ud for username har jeg skrevet enable og password har jeg skrevet cisco,men den siger stadig "Bad password"
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
20. februar 2003 - 08:09 #3
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. februar 2003 - 11:24 #4
der er ikke password på en ikke-konfigueret cisco, så du må snakke med dem som har haft fingerne i routeren sidst (udbyder, kollega eller hvem det nu er).

Ellers skal du følge rune.rasmussen's svar.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
20. februar 2003 - 11:28 #5
prøv evt. at skrive: enable
som password
det er der nogle der bruger som standard password.
Avatar billede volleborg Nybegynder
26. februar 2003 - 21:27 #6
Er password ikke tomt når en Cisco router ikke er konfigureret?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. februar 2003 - 08:47 #7
volleborg> Jo, når cisco's routere ingen config har så er der ikke noget password.

sng> Hvordan er det du er connected til din router? er det via. consol porten og cisco's consol kabel eller er det via. webinterface du prøver at komme i kontakt med den? (Kan ikke lige huske om 2520'er har webinterface, men anyway hvis der ingen config ligger på den så burde du heller ikke kunne fange den via. web da den ingen IP har så)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. februar 2003 - 08:50 #8
sng> Ellers kan jeg anbefale linket som rune.rasmussen kommer med, der kan du "nulstille" dit password på routeren eller totalt fjerne config'en.
Avatar billede sng Nybegynder
05. marts 2003 - 14:57 #9
Jeg har connected via Hyperterminal og prøver stadig at følge rune.rasmussen´s link.