Avatar billede thomase Nybegynder
19. februar 2003 - 22:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

webshop php/mysql

Jeg skal bruge en professionel webshop til handel med tøj og sko m.m. Den skal kunne udbygges til at tage VISA/dankort.
Vi har kun brug for selve shoppen. Vareindtastning foregår via vores butiksstyringssystem, der med et givet tidinterval lægger varelageret op på serveren som en semikolon-sepereret fil. Webshoppen skal bare kunne opdatere lageret fra denne.

Er der nogen der kender til en god php/mysql opensource shop der vil være et godt udgangpunkt at customize fra?

Designet er færdiglavet, så hvis der er en programmør der har lyst at hjælpe vil vi naturligvis betale for det. Send en email til thomas@mnl.dk med referencer.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 22:30 #1
Jeg har sendt dig en mail med min referenceliste. Tag et kig på det... og jeg kan evt. give et tilbud på det.
Avatar billede ffn Nybegynder
19. februar 2003 - 23:04 #2
jeg kan helt klart anbefale www.oscommerce.com der netop har frigivet en ny stabel version og det kan evt. kombineres med www.freepay.dk - dankorts betalling, så er du flyvende....oscommerce er meget nemt at bruge og gratis vel og mærket...

osCommerce indeholder blandt andet:

Kunde funktionaliteter:

Kunde-konto
Kunde adressebog (mulighed for flere shipping destinationer)
Ordre historik
Midlertidig (ikke logget på) og permanent (logget på) indkøbskurv
Søge-katalog for produkter og producenter/varemærker
Produkt-anmeldelser fra kunderne
E-mail notifikationer
Avanceret checkout-procedure
Secure transactions med SSL
Antallet af produkter i hver kategori kan vises
Bestseller liste
Vis hvad andre kunder har købt (relateret til det produkt der pt. vises)
Administrative funktionaliteter:

Nyt brugervenligt design
Mulighed for at tilføje/ændre/slette kategorier, produkter, producenter/varemærker, kunder, og anmeldelser
Kategorier og under-kategori-struktur
Statistik for produkter og kunder
Dynamiske produkt-attributter
Moms/Tax zoner, -klasser, og -satser
Konfigurationsparametre i databasen for 'remote editing'
Ikke knyttet sammen med katalog/vare-modulet (administrations-modulet kan installeres på en anden server)
Betalings- og shipping-moduler
Forbindelse til online valutakurs-servere for 'one-click' opdatering af priser i andre valutaer
Bestem hvad der skal vises (og rækkefølgen) i produkt-listingen
Backup værktøj
Generel funktionalitet:

PHP3/PHP4 kompatibel
'Out-of-the-box' funktionalitet
Bliver helt modulært
Tilretning til andre lande/sprog: Engelsk, Dansk, Tysk og Spansk; plus yderligere sprog
Avatar billede ffn Nybegynder
19. februar 2003 - 23:06 #3
svar
Avatar billede je79ayps Novice
20. februar 2003 - 11:50 #4
ffn: bruger de selv oscommerce ifm freepay og ved du evt. om det er svært at sætte op?
Jeg synes ikke jeg kan finde det danske modul på deres side?
Avatar billede ffn Nybegynder
20. februar 2003 - 13:04 #5
jeg bruger ikke freepay, men kan man lidt php er det ikke sværre at indsætte end hvis det skulle indsættes i en hver anden webshop. Også er det jo gratis at bruges, man skal dog have pbs....

kig evt. www.oscommerce.dk selvom siden ikke er særlig informativ....jeg hjælper gerne med opsætining af shop! men ikke for pionts - for penge. Jeg  Har f.eks. lavet www.kafi.dk - her fungere dankort betalingen ved at brugeren indtaster dankortnr. og kontrolnr og kafi.dks ejer så selv indtaster det i sådan en lille boks hjemme, som man også kan bruge til at køre dankort igennem med, som du kan høre har jeg ikke meget forstand på det sidste.
Avatar billede je79ayps Novice
20. februar 2003 - 13:21 #6
OK, men ved du om der er mulighed for at ændre i farver mv. mht til design?
Avatar billede ffn Nybegynder
20. februar 2003 - 13:50 #7
ja, alt er muligt!
Avatar billede ffn Nybegynder
20. februar 2003 - 13:51 #8
her kan du se hvad andre har brugt oscommcer til

http://www.oscommerce.com/shops/live

så det er kun evner og fantasi der sætter grænsen
Avatar billede ffn Nybegynder
20. februar 2003 - 13:55 #9
en fin dansk webshop ved brug af oscommerce er http://www.oscommerce.com/shops/goto,1179
Avatar billede je79ayps Novice
20. februar 2003 - 13:58 #10
Tak for det - jeg vil prøve at kigge på det. Hvis det er noget der dur opretter jeg lige et spg., så du kan få lidt point.
Avatar billede pmadsen Nybegynder
20. februar 2003 - 14:00 #11
http://sourceforge.net/projects/phpay/

phPay is under GPL - General Public License.

phPay is an ecommerce-, webshop- and catalogsystem for PHP4 &SQL. Features: no cookies, discounts, usrgroups, easy to admin&design, multiple currencies, stock-tracking; support for dansk, english, french, german, spanish included.
Avatar billede ffn Nybegynder
20. februar 2003 - 16:23 #12
pmadsen dit forslag slår næppe oscommerce, men det er selvfølgelig en smagssag...
Avatar billede thomase Nybegynder
20. februar 2003 - 18:19 #13
ffn oscommerce ser interessant ud. Vil du være interesseret i at hjælpe til på timebasis med nogle tilretninger? Så send mig lige en mail (thomas@mnl.dk)