Avatar billede shadow2000 Nybegynder
19. februar 2003 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern IBM Ontrack fra HDD

Hey
Jeg har haft en gammel pc som ikke kunne se en stor disk
(en IBM 120 GB ) i bios og havde derfor installeret IBM Ontrack dynamic drive overlay.

Nu har jeg en ny maskine som godt kan se disken i bios, så nu vil jeg gerne fjerne dette Ontrack igen.
Men ligemeget hvad jeg finder på så forbliver det skidt der stadig i opstarten.
Fdisk /mbr , AEFdisk med dvs kommandoer... Ghost ny image på osv...

Hvordan fjerne jeg det skidt ????
Avatar billede prodic Mester
19. februar 2003 - 22:25 #1
Uninstalleren - mener, at den er placeret på disketten. Man skulle have mulighed for, at fjerne "Dynamic Drive Overlay" via den.
Kan desværre ikke huske præcist hvor.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
19. februar 2003 - 22:27 #2
Hmmm ! jeg synes jeg har været hele skidtet igennem, men kan da være jeg lige skal lurer disketten en gang til.
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2003 - 23:43 #3
Du skal hente Drive Fitness Test hos IBM og fjerne bootsektoren fra disken.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
20. februar 2003 - 18:02 #4
HM...
Nå, efter at have luret det hele igennem igen fik jeg faktisk fjerne det alligevel.
Det viser sig at det åbenbart lå på 2 diske... Så efter nogen flere
Fdisk / mbr med kun en disk i af gangen, så forsvandt Ontracken.
Mit problem under Drive Fitness Testen hvor man kunne erase bootsector var at den meddelte mig at det kun var på IBM HDD man kunne bruge dette program ??? Øhhh ja, det er en IBm disk ????
Wierd