Avatar billede bepop Nybegynder
19. februar 2003 - 21:37 Der er 5 kommentarer

install. af nyt grafikkort ??

hej har købt nyt grafikkort da den gamle er blevet for langsom ( 64mb agb)mit problem er at jeg ikke kan få den ny til at virke.jeg har slette den gamle først i system og så slukket. i bios har jeg rettet agb til 128 mb som mit nye kort er, jeg køre win xp og mit nye grafikkort heder
geforce4 mx 440 se 128 mb sdram, men i op boot fase går min pc i stå,og der står på skæmen :checking nvram og pcen kommer ikke videre hvad gør jeg forkert ?? på forhånd tak kim
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 21:38 #1
prøv at sætte bios til default og se om det så virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2003 - 22:10 #2
" i bios har jeg rettet agb til 128 mb som mit nye kort er" - som standard sættes den til en 1/4 af din hukommelse i maskinen, så hvis du har 512 mb er 128 korrekt. Hvis du har 256 skal den stå på 64.
Avatar billede frank-s Nybegynder
19. februar 2003 - 23:56 #3
Hvad for et bundkort har du. Måske dit kort kun kan køre AGPx1 og det nye er jo nok AGP2 eller måske 4 (alt efter hvem der har lavet dit nye kort)  Se også efter om din bios er uptodate..  Jeg sætter altid min AGP cach til grafikkort ram x2  altså hvis dit kort er 128Mb så sæt sin cach til 256.  Men prøv dig frem og bruge et test program til at se hvornår den køre best..  (husk på at ikke alle Geforce kort køre med Nvidia.com driver  hvis det er et low cost kort så skal du tit bruge de driver som er med på en cd eller doewload nogle nye fra deres egen side...
Avatar billede bepop Nybegynder
21. februar 2003 - 08:04 #4
MIT BUNDKORT ER ET K7S5A BIOSVER. 1,1 DEN SKULLE UNDERSTØTTE AGBX4 MIN KAMMERAT HAR SAMME BUNDKORT MEN BIOS VER. 1,0 OG SAMME GRAFIKKORT geforce4 mx 440 se 128 mb HAN HAVDE INGEN PROBLEMER MED INST. AF DET NYE GRAFIKKORT. SKAL JEG INSTALLERE BIOS VER 1,0 OG HVORDAN GØR JEG DET ??
Avatar billede bepop Nybegynder
27. februar 2003 - 07:56 #5
HAR PRØVET DE FORSKELLIGE FORSLAG, MEN UDEN RESULTAT, SKAL JEG FORMATERE HD FOR AT FÅ LIV I DET NYE GRAFIKKORT ??