Avatar billede ipol Nybegynder
19. februar 2003 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan mounter jeg en compactFlash

Redhat 8.
For en 3 uger siden købte jeg en "PQI 7in1 CompactFlash Reader" med indbygget 16MB.
Den virker ganske udemærket med denne blokenhed /dev/sda1. Så her fornydelig købte jeg en compactflash kort 64MB, jeg havde så forstillet mig at man så kunne bruge /dev/sda2, men det virkede ikke. Er der en anden blokenhed jeg kan bruge,eller skal der andre ting til før jeg kan bruge min 64MB kort.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 20:55 #1
mkdir /mnt/flash
mount /dev/sda1 /mnt/flash ?
Avatar billede ipol Nybegynder
19. februar 2003 - 21:46 #2
>Space<  På /dev/sda1 har jeg mine 16 mb som er indbygget i  min cardreader. Nu er det det kort som jeg har på de 64 mb jeg skal have mountet. Jeg skriver et eks.
"mount /dev/sda1 /mnt/flash1"  16mb  dette virker nu er det så at jeg skal mounte min kort på 64mb det forsøger jeg så på denne måde i håb om det virker
"mount /dev/sda2 /mnt/flash2" jeg prøver så sda3,sda4,sdb1. men det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 22:01 #3
ahh oki

Når du sætter den i kommer der så noget spændene i /var/log/messages ?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 22:04 #4
prøv også en cdrecord --scanbus og dmesg
Avatar billede ipol Nybegynder
19. februar 2003 - 22:46 #5
Prøver i morgen
Avatar billede lap Nybegynder
19. februar 2003 - 23:14 #6
/dev/sdb1 ?
Avatar billede ipol Nybegynder
22. februar 2003 - 00:49 #7
Jeg har prøvet dmesg, cdrecord, og jeg har set min logfiler igennem jeg finder ingen tegn som tyder på hvilken blokenhed jeg skal mounte før jeg får tilgang til mit kort.
Der skrives absolut intet i /var/log/messages når jeg sætter kortet i, men min scsi cdrom, og min scsi cdbrænder er begyndt at konflikte efter jeg har rodet lidt rigeligt med min kortlæser. Jeg har på fornemmelsen at det ikke er blokenhederne jeg skal beskæftige mig med i første omgang, nok nærmere kernens scsi instillinger,??. Jeg bruger lige lidt tid på det.
Avatar billede ipol Nybegynder
24. august 2003 - 22:08 #8
Jeg har fået løst mit problem, med ny kerne.