Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 18:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows XP

Hejsa,
Jeg har henholdsvis en stationær og en bærbar jeg ønsker at forbinde via netværk. Jeg har en hub som er forbundet til internettet, samme hub er forbundet til begge computere. Jeg kan fra den bærbare se min stationære men bliver nægtet adgang. Fra den stationære kan jeg ikke se den bærbare. Begge virker fint på internettet. Jeg har prøvet forskellige opsætninger af windows netværks instillinger, men det eneste der får det det til at virke er at fjerne forbindelsen kablet til kabelmodemet. Jeg er klar over at der er en vis sikkerheds risiko ved at ha et åbent netværk med direkte forbindelse til nettet, men sådan er det. Kan nogen hjælpe mig med dette problem? Spørg endelig hvis jeg skal uddybe noget!
Avatar billede bamig Nybegynder
19. februar 2003 - 18:27 #1
Kan du gå på internettet på samme tid med de to computere?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. februar 2003 - 18:27 #2
hvordan er ipopsætning? har du deaktiveret firewalls som udgangspunkt?
Avatar billede bamig Nybegynder
19. februar 2003 - 18:33 #3
Jeg har haft samme problem. Problemet er sikkert at den ene computer gå på internettet gennem huben mens den anden kun er på lan netværket.
Det betyder at de ikke kan få forbindelse mellem hinaden.

Hvis jeg har ret for den computer som kommer på internettet din internet ip, mens den anden laver en selv til lan-netværket.
Fx.
computer 1 ip: 10.0.0.1 (ikke på internettet)
computer 2 ip: 80.62.?.? (på internettet)

Der er to ting du kan gøre.
1: købe en rounter som deler internettet til de to computere
2: købe et ekstra netværkskort i den stationære computer og sætte den op til at route internettet videre til den bærbare. Der er dog det problem at den stationære så SKAL være tænt når den bæbare skal på internettet

'bamig
Avatar billede bamig Nybegynder
19. februar 2003 - 18:44 #4
En 3. mulighed er, hvis du har Teledanmark bredbånd, at købe en ekstra ip. Jeg kan ikke lige huske hvor meget mere det er om måneden man skal betale. Jeg ved ikke om det gælder andre produkter eller om andre firmaer har samme købemulighed.
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 18:47 #5
Begge computere er online samtidig, og begge har adresser startende med 10.0...., den hub jeg har bruger andre jeg kender uden problemer. Til riversen, jeg har fjernet firewall fra begge computere under netværkssteder.
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 18:48 #6
det er faktisk en swich jeg har og ikke en hub, undskyld
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 18:54 #7
modellen jeg har er følgende, http://www.trendware.com/products/TE100-S8P.htm
Avatar billede bamig Nybegynder
19. februar 2003 - 19:09 #8
Har du installeret "Fil- og udskriftsdeling til Micrsoft-netværk"-komponenten?
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 19:12 #9
Jep, på begge maskiner
Avatar billede bamig Nybegynder
19. februar 2003 - 19:12 #10
Det kan også godt være at grunde til den nægtet adgang er at den bruger som logger ind på den ene computer ikke findes på den anden.
I windows Xp er det sådan at systemet kun vil lukke nogen ind hvis den har en brugerprofil som den selv har.
Prøv at oprette den brugerprofil du logger ind med på den bærbare på den stationære computer
Avatar billede romolus Nybegynder
19. februar 2003 - 19:34 #11
jeg fatter det ikke, jeg har lige erfaret at det åbenbart har en sammenhæng med rækkefølgen jeg booter maskinerne i, hvilken maskine der kan se hvilken, jeg har prøvet det med bruger profilerne det hjalp desværre ikke
Avatar billede the_unseen Nybegynder
17. juni 2003 - 13:56 #12
Jeg har desværre nogenlunde samme problem - og kan heller ikke se nogen løsning.

Jeg har en stationær og to bærbare der alle kører Windows XP Pro. og de er koblet på nettet og på hinanden via en hub - det har tidligere virket fint, men nu virker det overhovedet ikke...