Avatar billede eskeeske Nybegynder
19. februar 2003 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySql og .NET (igen)

Hej.

Jeg bliver forviret over at læse om forbindelse mellem .NET og MySql.

Jeg vil gerne lave en forbindelse men jeg vil bare lave det på den letteste og mest microsoft agtige måde. Jeg er ligeglade med om det er en direkte forbindelse via en helt speciel driver eller om det er hurtigt eller langsomt.

Så hvad er den letteste og mest microsoft agtige og langsomenste måde at gøre det på.

Jeg er på udkig efter nogen generelle svar, detaljerne skal jeg nok finde ud af.

VH og Tak
Avatar billede eskeeske Nybegynder
19. februar 2003 - 17:37 #1
Og helst uden at skulle installere for mange specielle drivere.
Avatar billede tuxic Nybegynder
19. februar 2003 - 18:03 #2
Har du prøvet at besøge mysql.com? Udfra den beskrivelse der er der kunne selv få det op at køre ;)
Avatar billede nuno Nybegynder
27. februar 2003 - 14:18 #3
Umiddelbart vil jeg mene at den letteste er:

http://download.microsoft.com/download/dasdk/Install/1.0.4030.0/W98NT42KMeXP/EN-US/odbc_net.msi

Skal downloades og installeres - er en add-on til frameworket.

Hvis du ved hvordan du gør med SqlClient - så vil du hurtigt kunne gøre tilsvarende med ODBCClient for at koble op mod mySQL.

Sig til, hvis jeg skal poste et kode-eksempel også...

Hvad der er den langsomste måde, ved jeg ikke.

/nuno
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 21:33 #4
Prøv MySQLDriverCS kan downloades fra kan <a href="http://sourceforge.net/projects/mysqldrivercs/">downloades her</a>

bruger den selv med stor tilfredshed, den giver direktte adgang til MySql databser uden om ODBC, som er langsommere.

GNU gratis :-)