Avatar billede cyberlalle Nybegynder
04. november 2000 - 22:52 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Fuldskærms jpg/bmp Fremviser Program!

Er her nogen der kan programmere et program som kan vise enten jpg eller bmp billeder i loop som er placeret i et bibiiotek der er angivet i en fil ved siden af programmet?

Programmet skal starte i fuldskærm og bare loope alle filer igen og igen der bliver lagt ind i det angivende bibiotek via ftp!

Det skla køre på en computer som er tilslutter en storskærmsfremviser!

Der er måske flere point end de 200!
Avatar billede flax Nybegynder
04. november 2000 - 22:57 #1
hmm.. prøv dhtml... se www.viewsource.dk
Ved ikke om man kan med så mange billeder..
Avatar billede kurtcago Nybegynder
04. november 2000 - 23:08 #2
Lån delphi biblen på bilioteket  - heri kan du finde svar po alt!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 00:31 #3
Kender i så nogen der kan - jeg skal bruge det meget snart!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 00:41 #4
Eller kan i progge det?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 09:16 #5
har jeg forstået det ret ? det du vil ha er :

et program der ved opstart læser navnet på et bibliotek. Derefter maksimeres programmets vindue, og programmet looper igennem det angivede bibliotek for .bmp filer, og viser hver billede i et antal sekunder (kan evt angives i samme fil hvor bibliotekets navn står). Når loopet er færdigt startes forfra.

Lyder det rigtigt ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 10:03 #6
ok, jeg håber det var rigtigt, for nu er det lavet ;-)

http://www.hatecapletters.com/PicShow.zip

setup.ini filen som er vedlagt SKAL ligge i samme bibliotek som .exe filen. I den har du to værdier du kan ændre, resten må du ikke ændre.
Som Dir kan enten angive den fulde sti (Dir=C:\\temp\\pics ) eller den relative sti fra exe filen  (hvis .exe file ligger i c:\\temp da Dir=pics )

have fun :-)

hatecaps
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 10:11 #7
hatecaps .. det er et meget godt program du har lavet - men jeg kan desværre ikke bruge det når der er din reklame i bunden - der skal KUN være billederne og ikke andet - hvis du laver programmet UDEN nogen form for reklamer - så får du ialt 500 point!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 10:16 #8
.. og kan du lave sådan at man også i indstillingsfilen kan bestemme hvilken farve programmet har der hvor billedet ikke fylder ud?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 10:47 #9
æv, du vil ikke ha min reklame ? *snif*

nå men så prøv at hente programmet igen, og sæt den tredje værdi i setup.ini til en af disse

AQUA
BLUE
FUCHSIA
GRAY
GREEN
LIME
MAROON
NAVY
OLIVE
PURPLE
RED
TEAL
YELLOW
SILVER
WHITE

ha\' det godt
hatecaps  :-)

PS: der er nu også bedre kontrol med hvad der sker hvis der slet ikke blev fundet nogen bmp filer
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 10:58 #10
mand, så\'n en søndag formiddag kan være kedelig, nu kan du også bestemme farve ved at trykke F5 i programmet.

ha\' det godt
hatecaps :-)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 11:35 #11
Jeg siger tak!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 11:39 #12
Der er lige et problem mere - prøv engang at sætte bibet til eks. dit windows bibiotek - det er ligesom om at den lægger den farve der er valgt som baggrund ind i billerne - kan det ikke laves sådan at det ikke sker?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 11:40 #13
.. og kan du gøre sådan at musen er gemt eller bare bliver usynlig når programmet starter?

Hvis du kan de to ting er der 600 point hjemme!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 12:15 #14
hmm, nu bliver du krævende, hva ? ;-)

grunden til at farven ses igennem er at billederne er lavet transparente, d.v.s at den gældende baggrundsfarve ses der hvor baggrundsfarven for det pågældende billede er.
Du kan nu slifte mellem transparent og ikke-transparent med F6. Musen kan blændes ud og tilbage med F7

har du flere ønsker ? ;-)

ha\' det godt
hatecaps :-)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 12:33 #15
hmm, det ved jeg faktisk ikke - har du en mail eller Q adresse hvis jeg skal bruge dig igen?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 12:36 #16
Jo, vil du ikke lave sådan at man i ini filen kan bestemme om programmet skal starte med transperrant eller ej og synlig eller usylig mus?

Og så lave når man trykker på F1, at den så viser en hjælpe boks, hvori der står hvad F5, F6 og F7 kan!

Så er det 700 point!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 12:39 #17
sorry .. se bort fra denne sætning: \" Jo, vil du ikke lave sådan at man i ini filen kan bestemme om programmet skal starte med transperrant eller ej og synlig eller usylig mus?\"

Det behøber du ikke at lave!

600 point for hjælp funktionen, husk at skirve det godt og unde fejl :o)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 12:47 #18
.. og et andet ikon .. bare et der passer til programmet :o)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 13:01 #19
.. lige en sidste ting :o)

hvis det er muligt - kan du så også få den til at tage jpg og gif med?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 13:42 #20
ved at lægge sidste hånd på det. er der mere inden jeg uploader det ?  ;-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 13:53 #21
for sent :-)

den tager nu .gif, .jpg og .bmp filer.

der er 4 nye værdier i setup.ini filen:

Trans - sæt den til 0 for at starte uden,1 med
mouse -    det samme
music - 0 for ikke at spille music, 1 for at spille
musicfile - angiv fuld eller relativ sti til en wav file du vil afspille (i loop)

(jeg kunne ligeså godt lave det med musikken inden du kom i tanke om det  lol)

musikken kan startes stoppes med F8 (som du kan se når du trykker F1 ;-)

Du kan nu angive det bibliotek .exe filen ligger i som bib ved at skrive Dir=Self  (præcist sådan, ikke self eller SELF)

ikonet er også lavet om, la\' os se om du kan se hvad det skal forestille  ;-)

hvis der er flere problemer/spørgsmål kan du fange mig senere på dagen med ICQ 13261982

ha\' det godt
hatecaps :-)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 14:13 #22
Jeg siger mange tak!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 14:29 #23
Og en sidste ting :o)

Vil du ikke ændre ikonet til dette http://fatalerror.dk/ikon.gif ?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 14:31 #24
Der er også et eller andet problem med wav filers længde - når jeg laver en mp3 om til wav vil den ikke afspille den, selvom jeg har sat den ind i filen og startet den!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 14:32 #25
.. og kan du gøre sådan at når den wav fil den har spillet er færdig - så kikker den lige i setup filen igen og hvis mna så har ændret den via ftp .. så spiller den den eventuelle nye fil?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
05. november 2000 - 16:35 #26
.. og kan du fjerne det at programmet afslutter når man trykker Esc og dobbeltklikker - og det kun kan lukkes ned ved at trykke ALT og F4 ned samtidigt?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 18:44 #27
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
27. marts 2001 - 18:00 #28
Vil du lave nogle rettelser?

Udover dem vi talte om for meget lang tid siden vil jeg også gerne have lovet sådan at når man har skjult musen og programmet har kørt alle billeder igennem - så fremkommer markøren igen - ikke så smart :)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
27. marts 2001 - 18:02 #29
Og hvis du virkelig har god tid - vil du så ikke lave sådan at man også kan ligge videofiler ind - gerne avi og mpg - den skal køre over mediaplayers kode - så den automatisk afspiller dem ligesom den viser billeder - denne funktion skal så kunne slås fra i config filen ..