Avatar billede peturkirke Novice
19. februar 2003 - 16:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SWAT opsætning

Jeg vil gerne kunne configurere Samba på min Linux server via en browser på min Windows workstation med SWAT.

Jeg ser i dokumentationen at jeg, for at få dette til at fungere, bl.a. skal ændre i en fil, som hedder /etc/xinetd.d/swat.

Problemet er, at denne fil findes ikke på min server. Jeg valgte kun at innstallere Samba og Web Server, når jeg innstallerede Linux-serveren. Hvorfor findes denne fil ikke på min server ?
Avatar billede skunk Nybegynder
19. februar 2003 - 17:05 #1
Den ligger på cderne...
Avatar billede peturkirke Novice
19. februar 2003 - 17:07 #2
altså skal jeg bare lægge denne ene fil ind ?
er jeg så sikker på, at jeg ikke mangler noget andet ?
(altså jeg vil gerne til roden af mit problem. Jeg går ud fra at filen bliver indstalleret sammen med et eller andet)
Avatar billede skunk Nybegynder
19. februar 2003 - 17:25 #3
nej, den fil er programmet. Start "gnome-menu", "Systemindstillinger", "Pakker" og vælg "Windowsnetnærk". Så installerer du samba. Opdater via RedHat network til nyere version af samba.

Så downloader du denne fil:
ftp://ftp.sunsite.dk/mirrors/redhat/updates/8.0/en/os/i386/samba-swat-2.2.7-2.i386.rpm

Dobbeltklikker på den og installerer. Den er en del af redhat 8.0 men et ekstra program der ikke kan installeres via "tilføj fjern programmer"
Avatar billede peturkirke Novice
19. februar 2003 - 17:29 #4
jeg har ikke den grafiske grænseflade.
hvordan kopierer jeg filen fra CD-en ?
Avatar billede skunk Nybegynder
19. februar 2003 - 18:41 #5
så finder du den på cden og skriver "rpm -Uvh swat-file.rpm" Så installerer den.
Avatar billede peturkirke Novice
20. februar 2003 - 12:14 #6
jeg kan kun finde en fil som hedder:

samba-swat-2.0.7-36.i386.rpm

er dette den rigtige fil ?
Avatar billede skunk Nybegynder
20. februar 2003 - 12:32 #7
ja, eftersom du nok heller ikke har opdateret din samba, så er samba-swat-2.0.7-36.i386.rpm den rigtige...
Avatar billede idasofie Nybegynder
25. februar 2003 - 23:28 #8
jeg har fulgt dette ....

Jeg har Redhat 7.0 kørende. Nu ønsker jeg at benytte Samba. Når jeg forsøger
at konf. via SWAT får jeg følgende melding:  ( http://localhost::901 ) A
network error occurred while netscape was receiving data. ( Network error:
Broken Pipe)

Hvis nogen kan hjælpe med dette vil jeg blive meget glad da dette er ved at
drive mig til vanvid