Avatar billede radar_15 Nybegynder
19. februar 2003 - 15:42 Der er 4 kommentarer

overføre emails

hvordan overfører jeg emails fra en computer med windows 98 og outlook express til en anden computer med windows xp og outlook express?!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. februar 2003 - 15:44 #1
under Filer > Importer eksporter, skal du eksportere dem, så kan du smide dem over på den anden PC
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. februar 2003 - 15:53 #2
Hvis det er nye e-mail kan du gå ind under Meddelelse og Opret regel ud fra meddelelse.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. februar 2003 - 16:37 #3
start outlook express. Gå i funktioner --> indstillinger --> vedligeholdelse --> lagringsmappe --> marker teksten og tryk ctrl + c.
Åbn start --> kør. Slet hvad der står og tryk ctrl + v og tryk ok.

Så åbnes der et vindue, med en masse filer (.dbx filer). I disse fil er dine mails placerers og det er dem du skal flytte over på den anden pc.

Hvis vi siger du flytter dem til mappen c:\dbx skal du igen:
start outlook express. Gå i funktioner --> indstillinger --> vedligeholdelse --> lagringsmappe --> skift --> find c:\dbx og tryk ok...sig ja til at du gerne vil skifte etc. Genstart, og det skulle være på plads.

Dette tager ikke højde for, hvis du allerede har mails liggende på winxp'eren.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2003 - 19:11 #4
http://www.outlook-express-backup.com/  Hvis du skal tage back up af Outlook Express.
Det skal lige tilføjes at hvis du i øjeblikket kører med OE 5.0 skal du lige opdatere til OE 5.5 inden du gør det, da de oplysninger som ligge på 5.0 ikke kan forenes med XP 6.0, men OE 5.5 og 6.0 kan sagtens forenes.
Programmet du har fået et link til gør det hele af sig selv, så du skulle ikke få problemer.