Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 14:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

cd drev. gået i stykker

hvis nu en af de små jer-stænger på et cd-drev er knækket.. altså dem til ide-kablet, er der så noget at gøre ved det? eller er det bare det cd-drev så?
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 14:47 #1
Det er næsten umuligt at gøre noget ved.
hvis der stadig er lidt tilbage af den har jeg før sat et lille stykke metal op i ide kablet, der så rørte ved den inde i drevet, men det tog noget tid... ellers er det nok et nyt.
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 14:57 #2
der er kun knækket en af dem
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. februar 2003 - 14:59 #3
Jeg har selv lappet en sammen, men det kræver lidt snilde - da jeg gjorde det kostede cd-rommerne også betydeligt mere ind de gør i dag! Så du kan jo prøve, ellers koster de jo ikke så meget mere ;D
Avatar billede venturer Nybegynder
19. februar 2003 - 15:10 #4
Den eneste måde at få et nyt stik uden at købe nyt drev er ved at lodde stikket af og sætte et nyt på. Altså IKKE en anbefalelsesværdig løsning :)

Alternativt kan du prøve at finde en papirclips med ca. samme tykkelse som benet der er brækket af. Ret clipsen ud. sæt den i hvor benet mangler, og klip den så til så den passer i længde med de andre ben.

Er du ikke frisk på denne løsning må du se dig nødsaget til at anskaffe et nyt drev.
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 15:13 #5
nej ok.. men skal det så være det matriale det andet var lavet af.. eller hva?  og hvis. er det så kobber eller hvad?
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 15:17 #6
jaaa. kan jeg godt se med et nyt drev jeg HAR sådan set mange drev.. men det er min søster jeg skal lave det for.. og hun syntes ikke det er pengene værd at købe et nyt.. jeg ku jo give hende et af mine.. meeen som min bedstefar plejer at sige.. ALT KAN LAVES (næsten)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2003 - 15:21 #7
Så lad din bedstefar prøve.*S*
Det er næsten umuligt at få en stabil forbindelse , det bliver noget med at lade benstumpen være lidt , meget lidt længere end de andre , og så sætte stikket fast med tape.
Men når drevet så bliver åbnet og lukket igen , er der 90% sikkerhed for at forbindelsen ryger igen.
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 15:23 #8
arh.. kunne være jeg skulle prøve at lodde det på så..

ps. min bedstefar er desværre død.. han var ellers meget klig på ocer
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 15:28 #9
har gamle stik til at ligge
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2003 - 15:29 #10
Held og lykke med det.*S*
Avatar billede mathsk Nybegynder
19. februar 2003 - 15:30 #11
takker
Avatar billede venturer Nybegynder
20. februar 2003 - 08:48 #12
Ja held og lykke :)
Med henssyn til om det skal være samme materiale hvis du bare laver et nyt "ben", så er det ligemeget. Bare det er strømførende.
Avatar billede mathsk Nybegynder
20. februar 2003 - 11:06 #13
ok.. men jeg har fået det til at virke.. ved ikke hvorfor men det hjemmelavede ben er på en eller anden måde kommet til at sidde godt fast på cdrom drevet ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. februar 2003 - 11:08 #14
;) , det er nok en blanding af held og fingerfærdighed.
Tillykke med det , men lad være med at stole for meget på det.*S*