Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 11:27 Der er 15 kommentarer og
7 løsninger

Ny newsscanner/nyhedsoversigt www.MOV.dk

Al feedback er velkommen. Hvad kan forbedres ved siden, designet, funktionerne (de få, som findes) osv.
Avatar billede exp Juniormester
19. februar 2003 - 11:36 #1
www.mov.dk for de dovne...
Avatar billede exp Juniormester
19. februar 2003 - 11:39 #2
Udemærket!

Den ER tilføjet mine foretrukne :o)
Avatar billede exp Juniormester
19. februar 2003 - 11:39 #3
exp
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. februar 2003 - 12:03 #4
Blev ligepludselig til min startside ;)

Godt arbejde
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. februar 2003 - 12:04 #5
svar
Avatar billede izemate Nybegynder
19. februar 2003 - 13:17 #6
Ja jeg syntes også det er en fed side.
Hvis man skulle peje på nogle ting ville det nok være toppen.
Den kunne måske godt gøre lidt mere ud af :)
det var lige min mening
<\\izemate
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
19. februar 2003 - 14:36 #7
fed side... måske skulle der dato på også ! altså ed de forskellige nyheder...
bruger den cookies?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 14:54 #8
Ja, den bruger cookies. Overvejer at tilbyde logins så man kan "hente" sine egne indstillinger. Og ja, der kommer også dato på :)
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:04 #9
jeg syntes bare du skal beholde cookies... login er trætligt i længden :)... fed ide ..

men det var vurdinger vi kom for:
syntes logoet skal laves om... syntes ikke det passer til det andet på siden... ellers er det andet flot...
Avatar billede exp Juniormester
19. februar 2003 - 15:17 #10
Synes også lige du skal kigge topbanneret - ellers synes jeg den er helt okay. Ikke for meget, bare simpel og hurtig
Avatar billede hono Nybegynder
19. februar 2003 - 15:17 #11
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvis man adgang til det i databaserne, ville det være fedt, hvis man kunne se hvilken "kategori" de forskellige nyheder hørte ind under. Det kunne f.eks. sættes som en title på linkene. Det vil sige hvis det var en fodboldnyhed kunne der stå "Sport" eller endnu bedre "Sport: Forbold" når man pegede på linkene.

Men rigtig godt lavet!

Hono
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 15:19 #12
Ja, cookies bibeholdes - men man vil kunne "binde" et login til sin cookie/indstillinger sådan, at man kan hive disse frem på f.eks. sit arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 15:22 #13
Det er ikke så fedt med de links der bare fører til forsiden af ekstra bladet eller politiken.

Så er nyhedstjenesten pludselig ikke noget værd...
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:26 #14
hvor tilmelder man sådan nogen tjeneste henne?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 15:39 #15
hono > Det er muligt på enkelte nyhedskilder (mener at det er jyllands-posten og ekstra bladet), og det vil blive tilføjet MOV senere.

el barto > Ekstra bladet og politiken tillader desværre ikke "deep linking". Dog er det altid muligt at finde en aktuelle nyhed på deres forside, da MOV kun indeholde de sidste nye nyheder.

taager-kongen > hvilken tjeneste snakker du om?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:46 #16
(1) En meget enkel, stilren og overskuelig side

(2) Normalt ville jeg jo straks sige at der skal stå en velkomst/intro tekst, så brugeren er klar over budskabet/formålet med siden, men synes alligevel det er så klart på denne side, at det ikke er nødvendigt.

(3) Savner nok lidt en vejledning til hvordan siden virker, altså hvordan bladre funktionen etc. virker

(4) Synes at konceptet er rigtig godt, og hvis det er en side der hele tiden vil blive ført ajour, vil jeg da benytte mig af den fremover
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 16:03 #17
OK, så et lille "Hjælp" link med instruktioner ville være godt?

Naturligvis bliver siden ajourført - både mht. nye/ændrede nyhedskilder og selvfølgelig den automatiske opdatering (hver kilde opdateres hver 10. minut).

Som skrevet på siden, så vil mange funktioner blive tilføjet senere - dog med øje for at siden skal forblive ekstrem enkel og hurtig.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 16:09 #18
netomia >> Ja det vil jeg synes godt om

Glæder mig til at følge udviklingen på siden, som er sat til min startside
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. februar 2003 - 18:36 #19
Ja, men man kommer altså ikke lige derhen som linket på din side siger. Eks. Politiken. Første kvindelige linjedommer. Klik på det. Det gjorde jeg og kom til noget helt andet fra Politiken. Det er ikke så godt. Idéen er ellers fremragende. Jeg kunne godt bruge den fremover i middagspausen, og det er jeg sikker på at mange andre på Danmarks største industrivirksomhed hvor jeg jobber også kunne. De bladrer rundt fra avis til avis på nettet. Her er de alle samlet og stillet op på en god måde. Skide godt gået. Kæmpe god idè.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:42 #20
hvad laver: " :" i toppen af sitet?

dit logo kunne godt bruge lidt mere...

ellers ik så meget.. :]
Avatar billede loctar Nybegynder
19. februar 2003 - 22:40 #21
Totalt lækkert site!!!
Kunne man jo godt blive forfalden til at bruge ;)

Men....... lav en lidt lækrere "header"/topbanner. Du skal jo reklamere lidt for sagen. (Netomia......)
Kan utrolig godt lide ideen med at man kan tilpasse sitet til egne præferencer ved tilføj/fjern funktionen.

Kort sagt helt ok!!!!!

Ps : Er MOV.dk lovlig? (Fed lille bemærkning) ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 12:41 #22
MOV.dk er under stadig udvikling (45 kilder indtil videre - dyb søgning kommer snart). Yderligere kommentarer er naturligvis vekomne.