Avatar billede bubbi Nybegynder
19. februar 2003 - 10:08 Der er 9 kommentarer

Hoppe vidre efter endt video

Hejsa jeg har et spørgsmål. Jeg sidder og er ved at kæmpe med en demo på et system der er ved at blive søgt investorer til.
Mit spørgsmål er hvordan får jeg en hjemmeside til at hoppe vidre efter den har vist en video fil. Jeg havde tidligere gjort det på en lidt mere eller mindre "beskidt" måde hved at bruge
<META http-equiv="refresh" content="X"; URL=fnyheder2.html">

Hvor X var længden af den video jeg viste på siden. Nu er problemet bare imidlertidig, at for det første er det ikke særlig "pænt", for det andet så fungere det ikke mere, efter jeg også har smidt siderne op i full screen (hvorfor fatter jeg ikke)
Så jeg håber der sidder en eller anden derude lige og kan gennemskue hvordan det skal gøres

MvH
Jesper
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 10:22 #1
Du kan muligvis få filmen til at hente den næste side, ved at sætte en indexering ind til sidst i filmen. Det er ikke alle formater der kan dette, men jeg har selv bgugt denne funktion i ASF formatet.

/J
Avatar billede bubbi Nybegynder
19. februar 2003 - 11:01 #2
Ja, jeg ved der har også nogle der har snakket om at jeg kan putte det ind i en flash ting og så gøre det der. Problemet er bare jeg ved cirka "nil" om flash, så jeg ved ikke hetl hvilke værktøjer eller ting jeg skal bruge til det :(

/Jesper
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 11:58 #3
hvilket format er din film i?

/J
Avatar billede bubbi Nybegynder
19. februar 2003 - 16:26 #4
Nu sidder jeg ikke lige hvor jeg har filmen, men ude du må hænge mig op i det så mener jeg dt er .avi eller måske .mpg men tror det er avi!

MvH
Jesper
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. februar 2003 - 08:36 #5
Så vidt jeg husker, kan hverken avi eller mpg indexeres, og derfor skal du have fundet påå noget andet, for at få den til at skifte... Hvad det er, må du ikke spørge mig om - desværre:-(

/J
Avatar billede bubbi Nybegynder
20. februar 2003 - 10:26 #6
Nu har jeg filerne jeg har både en .avi og en .WMV fil hvis det hjælper, eller hvis man kan gøre noget med sådan en?

MvH
Jesper
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. februar 2003 - 11:08 #7
Jeg kan desværre ikke hjælpe - håber der er andre der kan:-)

/J
Avatar billede bubbi Nybegynder
28. februar 2003 - 10:21 #8
Jeg har fundet ud af jeg kan smidde det ind i en flash ting og lave et action script der tilsidst kan sende brugeren vidre. JEg skriver bare det her hvis der senere skulel være nogle der finder tråden og kan bruge den til noget.

/Jesper
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. februar 2003 - 11:59 #9
Fedt at du skriver svaret - det er der desværre ikke mange der husker:-(
Men husk lige at lukke spm. ved at svare selv, for når man søger, gider man nogen gange kun at kigger efter dem, som er lukkede/besvarede...

/J