Avatar billede hekatombe Nybegynder
18. februar 2003 - 23:30 Der er 1 kommentar

Problemmer med CD rom drevene

Jeg har næsten lige installeret OpenBSD 3.2. (Er vant til FreeBSD)
Men jeg har et problem:
Den vil ikke finde min cd-rom brænder, (en PLEXTOR, CD-R PX-W4012A, 1.04) den er sat som master, og som slave har jeg en SONY, DVD-ROM DDU1621, S2.9. Når jeg sætter dem på kablet for sig selv er der ingen problemmer.
Hvis jeg booter med en slackware bootdisk, ingen problemmer. og hellere ingen problemmer med Windows 2000.
Fejlen der kommer i dmesg er:
"wdc_atapi_start: not ready, st = 58"
Jeg bruger generic kernel.
Hvordan får den den til at finde både mit cdrom drev og brænder?

MVH
Troels V.

PS.
jeg mener jeg har taget alle relevante oplysninger med men bare for en sikkerhedsskyld så kommer hele dmesg her:
http://80.62.77.230/dmesg
Avatar billede hekatombe Nybegynder
18. februar 2003 - 23:52 #1
okay, lige en præsistion (der var en jeg kendte som misforstod spørgsmål) OpenBSD kan ikke finde min brænder når sony dvd drevet er sat til.