Avatar billede palle_ib Nybegynder
18. februar 2003 - 16:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af dato!

Er det muligt at formatere en dato således at den anvender store bogstaver, udover at løse det via en halv kedelig formel?

Altså i stedet for 18-feb-2003 til 18-FEB-2003?
Avatar billede sjap Praktikant
18. februar 2003 - 16:39 #1
Der er ikke direkte nogen formateringsmulighed, så løsningen kan være:

=STORE.BOGSTAVER(TEKST(A1;"d. mmmm åååå"))
Avatar billede palle_ib Nybegynder
18. februar 2003 - 16:56 #2
Den kendte jeg godt! Det var det jeg mente med en halv kedelig formel! Den er altså noget "TRÆLS" at skrive!
=UPPER(TEXT(A1;"dd-MMM-yyyy")) (På engelsk!)
Avatar billede sjap Praktikant
18. februar 2003 - 18:10 #3
Så kan du se på

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;107139

Men det bliver det ikke meget bedre af
Avatar billede palle_ib Nybegynder
19. februar 2003 - 12:55 #4
Nej, det gør det ikke!
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
19. februar 2003 - 21:44 #5
Hvad er det så, du vil?
Avatar billede palle_ib Nybegynder
21. februar 2003 - 10:50 #6
Jeg synes det står ret klart i spørgsmålet - men vi tager det lige igen så - jeg ville meget gerne have en FORMATERING som skrev måned med stort så jeg ikke behøvede at lave en macro eller en formel!
Avatar billede sjap Praktikant
21. februar 2003 - 14:39 #7
Det står også rimeligt klart (hvis jeg selv skal sige det) i det første afviste svar: "Der er ikke direkte nogen formateringsmulighed". Det er muligt at man kan i XP udgaven, men hvis det ikke er den version, så tror jeg du har fået svar på dit spørgsmål. Du har måske ikke fået det svar du ønskede, men sådan går det nogen gange. Beklager. ;-)
Avatar billede palle_ib Nybegynder
28. februar 2003 - 15:02 #8
Tak for det, jeg ville bare lige se om andre også var af den mening, og det lader det til.
Avatar billede janvogt Praktikant
28. februar 2003 - 15:13 #9
Superjap gav dog det rigtige svar ......