Avatar billede guffidemme Nybegynder
18. februar 2003 - 15:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

USB problemer

Hej
På min gamle Olivetti 100 mhz, 32 ram, win98, har jeg isat en USB-port med 4 stk. USB-porte i. Jeg har tilsluttet en HP-printer, der korrekt blev registreret af USB-porten, og efterfølgende virker perfekt.
Efterfølgende har jeg isat et trådløst tastatur + mus til USB port nr. 2, men tastaturet og musen bliver ikke registreret som det var tilfældet med printeren. Jeg har så installeret den medfølgende driver til tastaturet og musen, men når computeren genstartes, kommer den med en meddelelse om at den ikke kan finde USB-keyboardet !
Hvis jeg frakobler printeren og isætter tastaturet i samme USB-stik som printeren sad i, ja så registreres tastaturet og musen korrekt.

Hvordan får jeg begge enheder tilkoblet hvert sit USB-stik på sammetid ?

mvh.
Lars
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. februar 2003 - 15:06 #1
Har du prøvet at sætte printeren i efter mus og tastatur?
Avatar billede guffidemme Nybegynder
18. februar 2003 - 15:14 #2
Det mener jeg faktisk ikke jeg har, men hvis nu ikke det
virke, kan problemet så skyldes computerens alder og størrelse?

mvh.
Lars
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. februar 2003 - 15:17 #3
Jeg ved faktisk ikke lige hvad det kan skylde, men det kan da være
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. februar 2003 - 15:19 #4
Det kan være at der ikke løber nok strøm til keyboard, mus og printer i USB?
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. februar 2003 - 15:22 #5
Det kan det være, men printeren får vel strøm fra stikkontakten, så den trækker jo ikke så meget? smider lige et svar også
Avatar billede guffidemme Nybegynder
18. februar 2003 - 15:26 #6
Kan man fra- eller tilkoble alle 4 usb-porte individuelt eller er det alt eller intet?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 15:29 #7
Lige en sidebemærkning:

Du behøver ikke at svare når det er dig der har stillet spørgsmålet. Det vil bare få nogen til at tro at du tager dine point igen :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. februar 2003 - 15:30 #8
Ja, det kan du godt. Det kan man ihvertilfælde på mit:o)
Avatar billede guffidemme Nybegynder
18. februar 2003 - 15:30 #9
ok, er ny på siden !
Avatar billede guffidemme Nybegynder
18. februar 2003 - 15:32 #10
Hvordan gør man det ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. februar 2003 - 15:36 #11
Gør hvad?
Avatar billede hr.usb Nybegynder
18. februar 2003 - 16:43 #12
M.h.t. strømforbruget tror jeg ikke det er et problem - med mindre dit usb kb og mus bruger mere end 0,5 amp. Normalt vil en USB-port kunne levere max 0,5 amp. Med check evt. om det er tilfældet og kontroller at kb og mus ikke bruger mere end 0,5 amp. Og check også at dit 4 x USB kort kan levere 0,5 amp./usb-port. Det kan være at du bevæger dig på en grænse m.h.t strømforbrug når du har det hele tilsluttet.
Som geforce3 nævner får printeren strøm fra en ekstern strømforsyning.
Normalt kan man frakoble og tilkoble udstyr til USB porten uden at slukke maskinen.
Se evt. mere om usb FAQ
www.usbit.dk
Avatar billede guffidemme Nybegynder
19. februar 2003 - 12:55 #13
Nu kommer den med en fejlmeddelelse under opstarten om at
den ikke kan finde mmhid.dll.
Hvad kan det nu betyde ?
Avatar billede spt Nybegynder
25. februar 2003 - 20:06 #14
win98 og usb enheder som keyboard og mus fungerer rocker-skod men vi 98. Sæt den i standby og musen og keyboardet virker ikke 9/10 gange. genstart og du har et problem. grunden til at din printer virker er at dens drivere er lavet sådan at maskinen ikke behøver at være tændt for at den er registreret. Det gælder ikke for driverne til din mus og derfor forsvinder det. (kører selv usb og win98 min mus og mit tastatur kører ps2. Men min printer og scanner kører fint usb.)
Avatar billede spt Nybegynder
25. februar 2003 - 20:07 #15
det var vel egentligt et svar