Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:23 Der er 18 kommentarer og
11 løsninger

Vurdering af http://effekt2.dk/vu/

Jeg skal lige have en god og konstruktiv vurding af http://effekt2.dk/vu/

Indholdet mangler endnu, men da designet er ved at være færdigt tænkte jeg at jeg ville give exp.dk en chance for at hjælpe den i sin udvikling.

Sitet er et mini-site som udgives inden VU Næstveds komplette website er klar.

/Jacob Bøtter (Næstfmd. VU Næstved)
Avatar billede exp Juniormester
18. februar 2003 - 14:27 #1
Synes det er alt for ordinært og, undskyld jeg siger det, kedeligt...!

Det giver ikke mig lyst til at læse videre - der mangler lidt spræl og noget mere spil i farverne.

7@13
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:30 #2
evt. i kontra til landsorganisationens hjemmeside, vu.dk, synes jeg da langt fra vores mini-site er ordinært, eller for den sags skyld kedeligt?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:30 #3
og en lille kommentar til farver, så er alt andet end blå rimelig malplaceret (i henhold til VU's ultraliberalisme kontra Venstre)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:31 #4
men tag det ikke som kritik af kritik, men blot et svar på tiltale :)
Avatar billede ahv Nybegynder
18. februar 2003 - 14:37 #5
* Nemt at overskue
* Set før
* Lidt kedeligt
* Ser tomt ud
Avatar billede ladyhawke Novice
18. februar 2003 - 14:39 #6
Jeg synes designet er flot/stilrent, der må dog godt være lidt mere spræl i Banner og billeder på siden, da jeg går ud fra at det er unge mennesker der er målgruppen.

Naturligvis mangler der noget indhold, men designet er et godt udgangspunkt, der ser seriøst ud (godt signal at sende med en politisk hjemmeside :o)
Avatar billede miknil Nybegynder
18. februar 2003 - 14:40 #7
Siden er rimelig nydelig, top banneret er lidt for dominerende.
Måske ville det hele blive knyttet lidt sammen hvis du tilføjer en border

og på "vær med" siden mangler der en entry i "Jeg ønsker.." list boxen
nemlig ".. jeg ønsker aldrig at blive medlem" :-)
Avatar billede exp Juniormester
18. februar 2003 - 14:43 #8
Siger ikke der skal være andre farver, bare mere spræl i dem :o)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:46 #9
miknil, den dag DSU også tilføjer en sådan post i deres tilmeldingsformular, så er vi da sikkert også klar på dette, men mon dog det sker indenfor denne årtusinde? ;)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 14:46 #10
Jeg vil btw lige opfordre alle til at oprette et svar for at kunne fordele pointene lige :)
Avatar billede miknil Nybegynder
18. februar 2003 - 14:49 #11
svar
Avatar billede exp Juniormester
18. februar 2003 - 14:51 #12
exp
Avatar billede exp Juniormester
18. februar 2003 - 14:51 #13
Kan i øvrigt godt lide designet af knapperne på "Vær med!"-siden :o)
Avatar billede jvh Nybegynder
18. februar 2003 - 15:02 #14
Hej,

Logo + topbar fylder mere end 1/3 af min 1024x768 skærm, og selvom det er pænt, er det i realiteten uinteressant information. Det havde været bedre om pladsen blev udnyttet til information. På en 800x600 skærm vil omkring halvdelen af skærmen blive brugt på logo. Derudover er det pænt og nydeligt!
Avatar billede htmlaga Nybegynder
18. februar 2003 - 15:15 #15
Rigtig flot design. Farver, tekst og illustrationer harmornerer perfekt, man får næsten lyst til at melde sig ind (hvis man boede i området).

Jeg synes dog ikke om illustrationerne i 'topbaren'. De kunne sagtens være mere enkle eller måske 'rigtige' billeder.

Flot design af formularene i 'Vær med', måske kunne knapperne dog højre-justeres.

Du bør måske overveje, at reducerer størrelsen af topbareren (det ser udtil at siden er designet med hen blik på 1280x1024, hvor designet er perfekt).

Alt i alt 8@10

Mvh
Rasmus Aagaard
Avatar billede loctar Nybegynder
18. februar 2003 - 15:32 #16
Der er måske lidt for meget Den Danske Bank over det.
Hvad med bare een enkelt anden farve til at "bryde" lidt med?? (VU er da progressive?? ;) )
Ellers meget harmonisk i udtryk og en fin tilmelding.
Topbanner kunne måske godt være en anelse mindre. Dominerer lidt.
Avatar billede bas Forsker
18. februar 2003 - 15:33 #17
Det ser rigtig godt ud - temmmeligt professionelt.

- Martin
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 15:34 #18
Lidt kedeligt og tørt, men det passer vel til den borgerlige politik ;)
Avatar billede kane Juniormester
18. februar 2003 - 15:38 #19
jeg syntes den er meget pæn, jeg savner dog en steg på begge sider af teksten, det ser ikke færdigt ud, eller for åben måske.

en tynd sort streg ned langs siderne, så er vi oppe på 9@13
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. februar 2003 - 15:52 #20
(1) En meget enkel og stilren side

(2) Kan rigtig godt lidt toppen af siden. Den er meget enkel, og selvom der ikke står mange sætninger synes jeg alligevel at den udtrykker en del. Og det at toppen ikke er ens på undersiderne er rigtig godt.

(3) selvom der er scroll på siden, synes jeg ikke det er noget der ødelægger indtrykket, forståelse af siden

(4) Nogle flotte billeder du har lagt ind

(5) Bunden af side, er ikke så vigtig igen, men synes alligevel at du skal gøre det lidt nemmere at se, falder lidt i ét med baggrunden

(6) Det er ikke sikkert at det er en nødvendighed, men synes du mangler noget til at holde lidt sammen på din side. Mit forslag ville være at ligge to stiplede streger ind i siderne på tekste delen, så det ikke flyder for meget væk.

(7) Karakter: 9^@13 (^= pil op) - er lidt i tvivl om det er for lidt at give
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 17:26 #21
1. grfisk ser siden rimelig ud. dog synnes jeg der mangler en indramning af siden, den falder bare ud i ingenting under topbaren.
2. på siden "vær med" mangler der en form for grafisk detaljer som på alle de andre undersider....
3. du skulle måske overveje at få lavet en mindre måde at give udtryk for at det er jer der har lavet det.... eksempelvis på en underside.
4. endvidere kunne du så centrerer copyright alene derned, hvis det absolut skal være der :)

mvh.
Questis
Avatar billede askeb Nybegynder
18. februar 2003 - 17:54 #22
Jeg synes det er nok med et peace-tegn i logoet...hvis du også begynder at putte det billede ind begynder det at blive ironisk...
Siden er lidt for kedelig...når man laver websites er det ikke nok at vurdere ud fra det site de havde før, men andre sites i det hele taget: fek.s. http://radikalungdom.dk/ , http://www.ungdomsfront.dk/ ...
7@13 /askeb
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 19:31 #23
askeb.. grunden til at peacetegnet kun findes under Hvad er VU, er at vi fra landsorganisationen er igang med udarbejdelse af ny grafisk identitet, så peace-tegnet bør være væk indenfor den nærmeste fremtid, og der er derfor kun brugt en tekst :) Og dette er ikke en erstatning for vu.dk, men blot et website for en lokalforening :)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
18. februar 2003 - 19:31 #24
Og for andre der kigger; debatten er stadig åben for indlæg :)
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. februar 2003 - 09:35 #25
Mange siger af siden er ordinær - men jeg syntes godt den kan gå da siden skal give nogle oplysninger, hvor det ikke må være for rodet!

Selvom venstre bruger blå farver, så er det for kedligt at se på, - få nogle flere farver på og gør evt. hele toppen lidt mindre, det fylder alt for meget!

8@13
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 09:38 #26
(8) Siden er meget lige til, der sker ikke det helt vilde. For at skabe lidt liv på siden, uden at det bliver et helt tivoli, kunne du f.eks. lave en hovereffekt med bold, på linksne. Bare så der sker lidt
Avatar billede exp Juniormester
19. februar 2003 - 09:46 #27
jakobclausen >>
Er stærkt modstander af hovereffekter med bold - det rykker ofte rundt på store dele af siden, jeg er mere til a:hover {text-decoration : underline;}
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
19. februar 2003 - 13:01 #28
overvejer hover, men prøver lige at sende den rundt til nogle kolleger, ellers må jeg sige jeg er meget positivt overrasket over den kvalificerede feedback man får her på exp.dk, så det er hermed sat til overvejelse om det skal bruges fremover.
Avatar billede mal_t Nybegynder
19. februar 2003 - 13:37 #29
Når man jo tænker på det er venstre´s hjemmeside, så det jo klart den er enkel...