Avatar billede webbew Nybegynder
18. februar 2003 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tutorials eller undervisningsmateriale

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere omkring Navision Financial eller Attain.

Jeg har ikke den store erfaring med regnskabsprogrammer...

Er der nogen som kan henvise til evt. undervisningsmateriale, online turtorials eller andet materiale???
Sproget må gerne være dansk eller engelsk.
Avatar billede amtoft Novice
18. februar 2003 - 14:02 #1
Prøv at henvende dig til en forhandler.
Du kan få en cd der indeholder demo-database og demolicens.
Den giver adgang til det hele.

http://www.mibuso.com
http://www.drilldot.com
http://www.navisioner.com
http://www.navisionary.dk (har en bog der beskriver en del)
Avatar billede nilfri Nybegynder
18. februar 2003 - 14:45 #2
Nu ved jeg ikke, hvorfor du lige vil starte med Financials eller Attain. Det er sådan midt i Navisions produktrække. Men der kan jo være mange grunde...

Hvad med at kigge på Navision C5, som er forholdsvis let tilgængeligt - og hvor der findes et hav af ret pædagogiske bøger og kursusmateriale. Fx. til nogle af "PC-kørekortene".

Når du ikke har den store efraing med regnskabsprogrammer, er det måske en overvejelse at starte med noget let/mindre kompliceret - for derefter at gå videre med Financials, Attain eller endda Axapta.

Til det sidste findes der en række gode on-line tuts.
Avatar billede webbew Nybegynder
19. februar 2003 - 21:39 #3
Hej Amtoft
Jeg siger tak for dit svar, men da du havde skrevet nøjagtigt det samme i et andet svar, som jeg allerede havde fået læst (http://www.eksperten.dk/spm/315600), synes jeg ikke det fortjener pointene.

Til Nilfi
Du svarer ikke rigtigt på min forespørgsel, derfor kan jeg ikke give dig pointene.

Jeg skal til at arbejde med netop de to dele af Navision, derfor den specifikke forespørgsel fra min side.
Avatar billede nilfri Nybegynder
19. februar 2003 - 21:46 #4
Jeg skrev jo netop ikke et svar :o)
Avatar billede lemoni Nybegynder
21. februar 2003 - 07:45 #5
Hej Webbew!
Nu er det snart et stykke tid siden jeg har arbejdet med Navision Financials, men på daværende tidspunkt havde Navison Danmark et meget bredt udvalg af undervisningsmateriale, som de fleste forhandlere har adgang til. Dog skal du være opmærksom på at materialet fokucerer mest på almindelig funktionalitet i programmet og ikke på de tekniske sider af det (det er min erfaring). Hvis du skal have glæde af materialet, så det også til stor hjælp at man forstår regnskab og bogholderi. Alt i alt så findes der meget undervisningsmateriale og ikke mindst en god on-line hjælp i Navisions Finanscials (og mit gæt er at dette også er tilfældet i Navision Attain).
Avatar billede klojs Nybegynder
11. september 2003 - 01:03 #6
Jeg kan faktisk ikke forestille mig at man kan få træningsprogrammer til at downloade, men jeg har fundet hvor du kan downloade softwaren på programmerne. Måske du kan kigge på den, og så øve dig lidt hjemme. Jeg har ikke selv downloadet dem, så jeg ved ikke hvor godt det er, men hvad jeg kan skimme, er det programmerne som software, måske demo.

Attain
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&View=en-us&na=82&qu=navision+attain

Financial
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&View=en-us&na=82&qu=navision+financial
Avatar billede webbew Nybegynder
14. september 2003 - 12:31 #7
Tak til jer alle for jeres indlæg og forsøg på hjælp.

Min målsætning med at stille dette spørgsmål er desværre ikke opfyldt - derfor ville det ikke være fair at give point til nogen.
Det der er skrevet indtil nu, har jeg allerede fundet ud af...

Tutorials eller case-baseret materiale ikke så let tilgængeligt for alm. mennesker, som jeg havde håbet. Der er nok skabt en copyright-beskyttet kursusindustri, som især solutioncentrene sidder tungt på og vogter.

Jeg havde håbet, der var nogen som lå inde med materiale fra et kursusforløb ol.

Mange tak fordi I tog jer tid til at skrive ind. Jeg lukker dette spørgsmål.