18. februar 2003 - 13:44Der er
32 kommentarer og 1 løsning
Excel 2000 - Forkert automatisk række højde
Mit problem opstår i Excel 2000. Jeg skriver en linie med skrifttypen Tahoma str. 10, som ligeledes er angivet til standardskrifttypen. På skærmen fylder teksten lidt mere end den ene linie, hvorfor rækkehøjden automatisk udvides til to linier. Men på udskriften (og Vis udskrift) kan teksten godt være på den ene linie, af hvilken grund jeg så får et for stort mellemrum ned til næste linie pga. rækkehøjden.
Med andre ord: Hvorfor fylder teksten to linier på skærmen og kun én linie på udskriften? Og kan dette ændres?
jeg kender problemet. Det kan skyldes, at din kolonnebredde er en anelse for lille. Eneste løsning er at gøre den pågældende kolonne lidt bredere. Efterfølgende skal du gå ind i den celle, der skaber problemet (med F2) og derefter taster Enter. Så skulle problemet gerne løse sig.
Ja, og den virker som den skal. Problemet er, at teksten kun fylder én række på udskriften, men to rækker på skærmen.
Synes godt om
Slettet bruger
18. februar 2003 - 13:59#7
Som janvogt skriver, så er det nok en indstillinge med ombrydning af teksten. marker cellen eller hele kolonnen, højreklik, vælg format Cells - Allignment, og fjern hakket under Text control - Wrap text. (det er en engelske version. Jeg mener det hedder ombrud tekst på dansk)
Det lyder efterhånden mystisk, og idéerne er efterhånden ved at være opbrugte. Du kan evt. sende den til mig, så skal jeg prøve at finde en begrundelse. janvogt@esenet.dk
Ifølge Microsoft kan det også skyldes den font du bruger. Prøv at ændre den.
Depending on the fonts you use, column widths and row heights may appear differently when you print or view a worksheet in print preview. This behavior occurs when you use proportionally spaced fonts, such as a proportional TrueType font.
This problem does not occur when you use monospace fonts (fonts with fixed widths), such as Courier New. The discrepancy in font metrics is a function of how Microsoft Windows reports the font information to Microsoft Excel.
Prøv lige at flytte dine marginer langt ud til siderne (i vis udskrift) så vil du se at den kan dele korrekt. Dine marginer er sandsynligvis for store.
Hmmm... ved godt, jeg lyder utaknemmelig nu... men det skal ske automatisk, det der med rækkehøjden. Ellers kunne jeg også godt selv finde ud af det :-)
jeg har også modtaget arket. Men jeg kan desværre ikke finde ud af, hvor du har dine standardtekster gemt, for jeg har en mistanke om, at du måske har nogle afsluttende mellemrumstegn i den tekst, der driller.
Hehe... du har sgu ret *G*. Jeg accepterer dit svar. Jeg er bare en lille smule frustreret over ikke at være kommet nærmere noget, jeg kan bruge. Men det lader til, at der ingen løsning er... og dét må jo - ganske rigtigt - siges at være et svar i sig selv! Mange tak for hjælpen.
Det er ikke et dumt spørgsmål. Det er en regnskabsstandard - derfor. Jeg må slutte nu - men I skal alle have mange tak for hjælpen.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.