Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor?

Hej.
Mig og min ven sidder her hjemme til et lille computer traf.. vi har en switch og vi har koblet os sammen og det hele men den gider bare ikke hvorfor??
han har winXP jeg har Win98
Avatar billede lrd Nybegynder
18. februar 2003 - 12:59 #1
hej Nevø *SSS* har du styr på det
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2003 - 13:03 #2
kan I pinge hinanden?
Hvis I ikke kan, så kontroller, at I ikke har puttet det ene stik i uplink porten.

Hvis I kan pinge hinanden, så er det ikke switchen der er jeres problem... Nærmere opsætningen i jeres Windows

/J
Avatar billede lrd Nybegynder
18. februar 2003 - 13:23 #3
fik du mine mails lille Nevø *GG*
Avatar billede lrd Nybegynder
18. februar 2003 - 13:24 #4
husk lige at lukke dine spørgsmål morten
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 13:53 #5
Avatar billede lrd Nybegynder
18. februar 2003 - 13:55 #6
hmm tog du dem selv jones hjalp da
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 14:47 #7
han lå ikk et svar
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2003 - 15:31 #8
morten123456: Hvis du kan bruge en kommentar eller et svar til noget, så skal du give point for det. Hvis det jones_net skrev har hjulpet dig, så skal du i stedet for bare selv at tage point'ene, bede jones_net om at lave et svar så han kan blive belønnet.

Jeg vil derfor opfordre dig til at oprette et nyt spørgsmål til jones_net (husk reference hertil!) hvis du har gjort brug af det som jones_net skrev.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 17:59 #9
Sorry hvad skal jeg gøre for det jeg har gjort?
Avatar billede lrd Nybegynder
18. februar 2003 - 18:01 #10
du skal smide de point du synes ham der hjalp dig har fortjent for hans tid. og nok ikke 1
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 18:04 #11
hvordan gør jeg det?
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2003 - 18:16 #12
Hvis ikke man lægger et svar er det jo nok fordi at man er ligeglad med point.
Hvis switch-debatten havde varet længere så havde jones_net nok smidt et svar på et eller andet tidspunkt.
Avatar billede snowball Novice
19. februar 2003 - 08:13 #13
doggy82: "Hvis ikke man lægger et svar er det jo nok fordi at man er ligeglad med point." Nej. Sådan er det ikke for mange personer her på Eksperten. Nogle personer (inkl. mig selv) smider ikke om mig med svar som så mange andre (desværre) gør. jones_net skrev et forslag til hvad der kan være galt, og derfor er det jo ikke nødvendigvis det endelige svar på spørgsmålet. Derfor (synes jeg i hvert fald) at det er ganske fornuftigt bare at skrive det som en kommentar. Så kan man så senere ligge et svar hvis spørgeren kan bruge det til noget.

morten123456: Venter stadig på din reaktion på det her !

Snowball / CoAdmin
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 10:35 #14
snowball>> Jeg er da enig i det du siger, men det må da være ens egen skyld hvis man ikke lægger et svar. Ellers sku' det laves så man kunne vælge
"måske svar".
Avatar billede snowball Novice
19. februar 2003 - 10:43 #15
doggy82: Så er tilbage dertil hvor alle bare smider et svar selvom det 3 ud af 4 gange nok burde bare være en kommentar. Personligt synes jeg det er mega træls at folk ligger det som et svar når det kun burde være en kommentar. Og hvor svært er det lige at skrive "Hej <bruger>. Jeg kan godt bruge din kommentar, så gider du lige ligge et svar så du kan få dine fortjente point" !? De fleste er ved at lære det, men desværre ikke alle !

Snowball
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 10:43 #16
snowball>> Læs nu det hele af det jeg skriver
"Hvis ikke man lægger et svar er det jo nok fordi at man er ligeglad med point.
Hvis switch-debatten havde varet længere så havde jones_net nok smidt et svar på et eller andet tidspunkt."
jonet_net har jo ikke brugt så meget af sin tid. Jeg har det ihvertfald så'n at hvis jeg har et hurtigt *forslag* så lægger jeg bare en kommentar.
Hvis spørgeren så kommer med nogle mere uddybende oplysninger, eller har brug for en "walk-through", så smider jeg først der et svar.
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 10:49 #17
- det er da noget vrøvl.
Hvis man ikke lægger et svar får man ikke point, sværre er det sguda ikke.
Men så regner man heller ikke med at få point; og det kan man heller ikke forlange.
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 10:52 #18
"Hvis du kan bruge en kommentar eller et svar til noget, så skal du give point for det." - vrøvl!
Hvis man kan bruge en kommentar til noget så er man da ikke forpligtet til at give point!
Avatar billede snowball Novice
19. februar 2003 - 12:00 #19
doggy82: Vi ser åbenbart vidt forskelligt på det her, og vil ikke snakke om det med altid at ligge et svar mere - synes jeg har gjort mit synpunkt temmelig klart.

Hvis man har fået svar på sit spørgsmål, så skal man give point for det lige meget om løsningen ligger som en kommentar eller et svar.

Snowball
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 12:09 #20
Hmmm, jeg må heller blande mig - jeg er jo den ene part af denne diskusion...

Jeg smider en kommentar fordi jeg ikke er sikker på, at det er det rigtige svar. Ofte ser man spm. al la: hvad er 2+2. Der kommer så 4 forskellige svar, hvoraf kun 1 er rigtigt, men alligevel kommer alle til at dele de point der er stillet som belønning. Om det er fordi spørgeren ikke tør at give til kun én ved jeg ikke (men ser jo desværre folk som brokker sig, hvis de ikke får point i alle de tråde de deltager i, selvom de ikke har svaret rigtigt...)
I den forestillede sitiation mener jeg at kun det rigtige svar skal have point!

Jeg er ligeglad med om en bruger giver point til en eller deler dem, men hvis problemet bliver løst ved hjælp fra eksperterne, så synes jeg at point skal deles ud. Hvis det delvist bliver løst, så kan man nøjes med at dele nogle af points ud, og så tage resten selv.

Nu går jeg ikke selv så meget op i points, men jeg har set folk der bruger det i forbindelse med jobansøgninger osv. og så bliver man nødt til at kunne stole på systemet...

Men jeg vil lige indskyde, at morten123456 er langt fra den eneste som ikke spørger efter et svar. Ind imellem oplever man at der bliver delt point ud til andre der har svaret (selv om det er forkert) men man får ikke selv nogen, fordi man kun har lavet en kommentar, og spørgeren spørger ikke efter et svar fra brugeren...

Dette fører mig frem til, at det måske skulle være muligt at give point til folks kommentarer?? Så slipper vi måske for at alle smider et svar, uanset om de så bare skriver "lytter lige med, jeg har samme problem..."

/J
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. februar 2003 - 12:19 #21
"Dette fører mig frem til, at det måske skulle være muligt at give point til folks kommentarer??" - Det er en godt idé!
Eller mit forslag om at lave en tredie mulighed,
"Eventuelt svar", "Kommentar/svar" eller "Svar (minus point)"
Hvor man skal kunne gi' point for de to første.
Hvad syntes I? :-)
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 12:55 #22
doggy82>> Hvis du vil høre andres mening, så kan du jo oprette et spm. til 0 point under "om Eksperten"...

/J