Avatar billede soulslider Nybegynder
18. februar 2003 - 11:50 Der er 2 kommentarer

porten som et datagram oprindeligt var sendt til?

Hejsa eksperter

hvis man har en udp socket og sender datagrammer til multiple destinationer, som sender svar tilbage. Er det  muligt udfra det modtagne datagram, at udlede hvilken port, jeg oprindeligt sendte til.

MIG: dgRequest ( port 27015 ) ---> :DEM

MIG: <--- dgResponse( port 32645 ) :DEM

At jeg udfra dgResponse, kan få fat i port 27015?

Kan det virkligt være rigtigt at man skal skabe en socket for hver destination, bare for at kunne holde styr på hvor data kommer fra? Eller findes den løsning jeg leder efter?
Avatar billede hsloth Novice
18. februar 2003 - 12:03 #1
Man kan ikke ud fra svaret se hvilken port du oprindeligt har sendt til.

Hvis du skal vide hvilken port du har sendt til må du få den applikation du kommunikerer med til at fortælle dig det, dvs. putte det ind i de data den sedner til dig.

Ellers er det oplagt at bruge TCP sockets som du jo også selv er inde på.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. februar 2003 - 13:46 #2
en server vil normalt sende et svar fra samme port som anmodningen blev sendt til.