Avatar billede kungfu Nybegynder
18. februar 2003 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Slå stavekontrol fra !

Jeg skal sende et word dokument via e-mail. Hvordan sikrer jeg at modtageren ikke har dokumentet fyldt med røde sreger (stavekontrol) når han åbner det?
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2003 - 11:26 #1
Det gør du i funktioner-indstillinger, derefter forneden i indstillinger-stavekontrol.
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:41 #2
hvad word har du?
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:42 #3
Hvis du er træt af alle de røde bølgestreger under dine ord på skærmen, så slå den automatiske stavekontrol fra

Vælg Funktioner, Stavekontrol, Indstillinger, fjern hakket ud for Automatisk stavekontrol, OK, Annuller (den foreslåede konkrete rettelse).
Hvis du er træt af, at Word automatisk retter i det du skriver, så kig på indstillingerne for Autokorrektur:

Vælg Funktioner, Autokorrektur, fjern afmærkningen ud for de punkter du ikke vil have rettet, så du fx kan få lov til at skrive IT med to store bogstaver eller WOW med tre!
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:43 #4
Hvis du er træt af alle de røde bølgestreger under dine ord på skærmen, så slå den automatiske stavekontrol fra

Vælg Funktioner, Stavekontrol, Indstillinger, fjern hakket ud for Automatisk stavekontrol, OK, Annuller (den foreslåede konkrete rettelse).
Hvis du er træt af, at Word automatisk retter i det du skriver, så kig på indstillingerne for Autokorrektur:

Vælg Funktioner, Autokorrektur, fjern afmærkningen ud for de punkter du ikke vil have rettet, så du fx kan få lov til at skrive IT med to store bogstaver eller WOW med tre!
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:43 #5
det skulle være et svar sorry
Avatar billede kungfu Nybegynder
18. februar 2003 - 11:58 #6
Tak for det.
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2003 - 12:02 #7
Selv tak.
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:03 #8
selv tak.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 12:07 #9
En lille kommentar. Stavekontrollen afhænger af modtagerens indstillinger, ikke af dine. Har modtageren stavekontrollen slået til, vil de røde streger (hvis der er stavefejl) være synlige.