Avatar billede kbonline Nybegynder
18. februar 2003 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIS - hvordan teser jeg min projekt ?

Jeg har nu fået installeret IIS på min windoes XP proff DK

hvordan får jeg nu fortalt programmet at fx

c:\websteder\testweb

skal køres igennem IIS så man kan se asp ???
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 10:23 #1
skriv localhost og flyt dine dokumenter ind i denne mappe!
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 10:24 #2
Mappen ligger vist i c:/../wwwroot
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
18. februar 2003 - 10:25 #3
I egenskaber for standardwebsted, har du et faneblad der hedder hjemmemappe, der kan det stilles...
Avatar billede kbonline Nybegynder
18. februar 2003 - 10:26 #4
Ja det har jeg fubndet, men når jeg så starter siden op, virker asp ikke
(i PWS skulle der i adresse linien stå : oemcomputer/osv) kan det passe at der bare skal stå c:\osv i IIS ??
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
18. februar 2003 - 10:29 #5
Hvis du skriver http://localhost/min_oprettede_mappe_med_aspfiler får du fat i den sti som IIS er sat til at viser sider fra...
Som standard er dette c:\inetpub\wwwroot, men dette kan ændres som beskrevet ovenfor.
IIS er som standard også sat op til ikke at vise index.asp automatisk så har du kaldt din fil det, skal du skrive den præcise sti f.eks. http://localhost/min_oprettede_mappe_med_aspfiler/index.asp
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 10:31 #6
Det kan du indstille under kontrolpanel --> Administration! Her kan du indstille hvilken mappe du vil bruge!