Avatar billede brunkagen Nybegynder
18. februar 2003 - 09:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection mellem en applet og en servlet

Jeg står med en applet, som skal connectes til en servlet. Når appleten initialiseres på clientside, skal den vække servleten på serverside, således jeg kan få en objectstream op at køre mellem disse 2 komponenter, da appleten skal benytte forskellige objecter fra serveren. Kan dette lade sig gøre? Og i givet fald - hvordan? Kodeeksempel vil være rart! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2003 - 10:22 #1
Servlet servicerer HTTP requests - ikke object streams.

Jeg tror at applet <-> standalone server program bedre passer
til dine ønsker.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
18. februar 2003 - 12:17 #2
du kan godt sende en byte stream til en servlet og få et respons tilbage. Hvis dette lever op til dit krav skal jeg gerne poste et eksempel. Men jeg er enig med arne_v i at det let kan blive lidt kluntet.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2003 - 12:29 #3
maddog>

Man kan sagtens sende en klump bytes i en POST HTTP request.

Men jeg formoder at der med "objectstream" menes en
java.io.InputObjectStream/java.io.ObjectOutputStream
og det passer ikke så godt med servlets.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
18. februar 2003 - 12:55 #4
bestemt ikke, men jeg formoder at man kan skrive objektet ind i en String/StringBuffer med StringWriter og gendanne det på servletten. Men en direkte forbindelse er ikke mulig. Derfor en anelse kluntet, og vistnok heller ikke resistent overfor fejlsendinger og deslige. Desuden sender men et objekt ud af scope og risikerer en sindsyg mængde garbage.
Avatar billede brunkagen Nybegynder
24. februar 2003 - 08:35 #5
Har fået en ObjectInputStream og en ObjectOutputStream oprettet mellem appleten og servleten. Dette sker ved et kald fra appleten, som servleten returnerer. Dette er dog ikke godt nok, hvis man ønsker en forbindelse fra servleten og ud til appleten - fx hvis servleten skal notify appleten ved ændringer. Dette er jeg nød til at løse med busywait, hvilket ikke er kønt, men virker...
Avatar billede brunkagen Nybegynder
30. april 2003 - 19:52 #6
Lukker spørgsmålet ned...