Avatar billede cstern Nybegynder
04. november 2000 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underlig opførsel IE 5.5

Dette er et spørgsmål jeg har oprettet og lukket en gang da jeg troede problemet var løst med IE5.5/SP1 - men det var det ikke. Link til spm nedenfor.

Here goes:

Jeg benytter e-mail programmet Eudora, og efter jeg har opgraderet til IE5.5 \"fryser\" Eudora når jeg klikker på en URL i en e-mail. Det er mere mystisk end som så: For hvis jeg starter med at starte Eudora kan jeg sagtens åbne browseren via et URL i en e-mail. Men hvis jeg omvendt starter med at åbne IE så fryser Eudora når man klikker på et link.

Først havde jeg win98 med IE5.0 hvor det hele virkede. Så opgraderede jeg til IE5.5 og fik problemet. Nå. Da der også var andre problemer som var forårsaget af andre ting besluttede jeg at installere Me på en blank disk og kopiere mine dokumenter osv over. Eudora blev ved samme lejlighed opgraderet til version 5. Men problemet er der stadig.

Nogen forslag?

Jeg kan dårligt afinstallere IE5.5 da den jo nu er en del af OS\'et og det vil givetvis heller ikke være muligt at downgrade.

Så konstruktive forslag modtages, lige som jeg gerne hører om andre der har problemer af lignende art.
Avatar billede cstern Nybegynder
04. november 2000 - 14:22 #1
Se http://www.eksperten.dk/spm/31753 - oprindeligt spørgsmål
Avatar billede sen8or Nybegynder
04. november 2000 - 18:02 #2
Hejsa CsterN,

Har du været inde og checke Eudora´s FAQ som CStern foreslog?

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede cstern Nybegynder
04. november 2000 - 18:04 #3
jep. no go
Avatar billede sen8or Nybegynder
04. november 2000 - 18:12 #4
Surt - da jeg opdaterede mit Eudora slettede den alle mine kontaktpersoner samt e-mails... :-(

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede cstern Nybegynder
04. november 2000 - 18:25 #5
Har du installeret i det samme katalog som den oprindelige version lå i? Eller prøv det. Så skulle det virke
Avatar billede sen8or Nybegynder
04. november 2000 - 18:31 #6
Hejsa CsterN,

Godt spørgsmål - det har jeg faktisk ikke checket! Da det er min \"skole-PC\" er jeg normalt ligeglad med, hvor tingene bliver installeret og jeg gik egentligt ud fra at den automatisk detektede tidligere versioner!...det skal jeg da lige finde ud af - THX!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede wipeout Nybegynder
06. november 2000 - 09:17 #7
Hvad stod der så på spilzonen?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 16:42 #8
der stod at Me ikke kom med den endelige version af IE5.5. Og jeg har stadig fejlen. Det irriterer mig så meget at jeg snart installerer w98 igen med ie5.0 eller w2k.

Da der ikke rigtigt er kommet nogen brugbare svar lukker jeg sprøgsmålet.
Avatar billede avni Nybegynder
17. november 2000 - 14:41 #9
IE 5.5 designet til at blive brugt for servere, IE 5.0 er for PC`er, hvis jeg husker det rigtigt.
Avatar billede cstern Nybegynder
17. november 2000 - 15:00 #10
Nej det er helt forkert. Bl.a. er 5.5 med i win.Me som ikke ligefrem kan kaldes server software.

Jeg har i øvrigt fået løst problemet. Det viste sig at være en bug i Eudora, og en opdatering fra Eudora 5.0 til 5.01 fjernede problemet fuldstændigt.