Avatar billede danskeb Nybegynder
17. februar 2003 - 21:47 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Dir der ikke kan slettes!!

Hej alle,

Jeg har på min server haft besøg af en gut der har oprettet et dir som jeg ikke kan slette.

(serveren er blevet tagget)

Hvordan sletter jeg dette dir ?
Jeg syntes jeg har prøvet alt!
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. februar 2003 - 21:54 #1
Prøv at gå ind og resette permissions og ownership på det, og se om det hjælper...
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 21:57 #2
Er du administrator?
Avatar billede danskeb Nybegynder
17. februar 2003 - 21:58 #3
Det gør det ikke.

Der var oprettet 8 sudirs som jeg godt kunne slette, men det sidste dir kan jeg ikke slette (og heller ikke åbne)
Jeg får fejlen:
The system cannot find the file specified.

Navnet på diret er ikke reserveret da navnet bare er noget vrøvl.
Avatar billede danskeb Nybegynder
17. februar 2003 - 21:58 #4
Ja jeg er administrator
Avatar billede danskeb Nybegynder
17. februar 2003 - 21:59 #5
Jeg havde ved en fejl tilladt anonym access :(
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2003 - 22:31 #6
Under permisions -  advanced - vælg "Take ownership"

Du skal tage ejerskab for at få full control over filen som administrator.

virusscanner : hvis den er sat i karantæne af virusscanner skal du fjerne den med dit antivir
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. februar 2003 - 22:53 #7
Står der noget med spørgsmålstegn i mappenavnet?
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 07:18 #8
hmm, hvor finder jeg permisions -  advanced ?
Jeg har ikke noget der hedder det under ISS
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 07:21 #9
Proev egenskaber for mappen i den "almindelige" Windows Explorer.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 09:58 #10
højreklik på mappen - security-advanced-view/edit  - take ownersh..

Danny
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 11:23 #11
Du siger højreklik på mappen (det gør jeg men der er ikke noget der hedder security) ??
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 11:26 #12
sikkerhed så på dansk. Hvis der ikke er den mulighed er det fordi du ikke kører ntfs drev. højreklik dit drev hvad står der?
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 11:28 #13
ok har fundet ud af det, men jeg kan staig ikke slette diret .
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 11:32 #14
Jeg kan se der er et "space" i navnet
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 11:36 #15
Når jeg klikker på mappen findes der endnu en mappe kaldet "AUX" denne kan ikke slettes.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 11:40 #16
har du prøvet fra din virusscanner. se i loggen om den er sat i karantæne og slet den derfra.
ellers skal du have et 3.parts program til at slette med...-
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 11:46 #17
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 11:56 #18
Din server er blevet brugt som en gratis FTP server og den "kvikke" "hacker" der har været så venlig har oprettet et dir med filnavne der er ugyldige for explorer men gyldige for operativsystemet! dvs. explorer kan ikke rigtigt håndtere dem. Prøv evt at taste mkdir \" \"  fra en dos prompt, og prøv så efterfølgende at slette folderen fra explorer.
Du kan slette den slags foldere med rd fra en dos prompt.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 12:08 #19
Hmm, måske skulle du prøve med "rd /S" sådan bare for at få slettet subdirs nu du er igang :-)
Hvis du skal finde dirnavnet så kan du også prøve med dir /X
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:12 #20
Jeg vil foreslå at du ser på sikkerheden hvis du har FTp og IIS med hensyn til adgang udefra.
evt.  test fra anden pcér (eller få en anden skrapsak til at teste det)
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:14 #21
Hej mort-gib, du har fat i det rigtige, jeg havde et fjols på serveren som uploadede en del "sjove" film :)

Jeg har fra dos prøvet at slette diret men kan ikke da det hedder sådan:
D 67270
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:16 #22
virkede mit program ikke?
danny
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:17 #23
jeg forsøgte med rd D 67270 men det giver fejlen :
The system cannot find the file specified.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 12:17 #24
Yep, en kunde ringede og brokkede sig over at han manglede diskplads, og så var hans internet forbindelse iøvrigt rigtigt langsom... Klart!! han havde ca. 9 GB tysk porno og skummel "DJ nørrevæmmelev compilations" hostet på hans server ;-) -Han er iøvrigt meget glad for hans nye Firewall :-)
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:19 #25
jeg er ved at dl nu, jeg prøver lige om et par min.
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:20 #26
haha jeps og jeg har ca 1 gb tysk porno :)
og brugerens ip (men han er sgu nok bag en proxy
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 12:20 #27
Hmm prøv med dir /X og så skal du huske at rd D 67270 vil gentage "the system..." to gange hvor rd "D 67270" vil virke... -Men det er altså løsningen, prøv at søge på google på det her så finder du sikkert et en 100% løsning :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:20 #28
har du fjernet dens attributter?
shjult/arkiv...osv
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:21 #29
er den crypteret?
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:23 #30
øhh, hvordan sletter jeg i programmet ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:24 #31
du kan prøve at rename den og lægge den i en oprettet mappe -slet
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 12:26 #32
prøv lige det jeg skrev m. rename - flyt til anden mappe -slet
hvor mange funktioner kan du?
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 12:29 #33
Prøv at lave en dir /X -den returnere dos navnet noget i retning af D67270~1 som du så kan slette med rd "D67270~1"
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 12:32 #34
mort-gib ;)

den hed D67270~1  og er nu slettet point til dig, hvis jeg får et svar fra dig.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 12:35 #35
Hmm glad nu ?? :-)
Avatar billede danskeb Nybegynder
18. februar 2003 - 13:41 #36
Yeps, jeg er glad nu,,,,intet mystisk dir,,, sikkerhed i top og en helt frisk movie to watch ;)