Avatar billede mithrilpoint Nybegynder
17. februar 2003 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redigere i optaget video

Dav!

Håber der er en der kan hjælpe mig....

Jeg har en video der er komprimeret med XVID. Jeg vil gerne kunne redigere i den, dvs. klippe den over i mindre filstykker.

jeg bruger programmet virtual dub, men film og lyd følges ikke ad i de afklippede stykker, og det er et helvede at lægge forsinkelse ind på lyden.

Spørgsmål :

hvad kan jeg gøre for at klippe filmen over i små stykker så lyd og billede følges ligeså godt ad som i den originale film...?
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 21:51 #1
Hvilke opsætninger bruger du i V.D  m.h.t Video og audio..?
Avatar billede mithrilpoint Nybegynder
18. februar 2003 - 00:29 #2
Bruger bare standardopsætningen...har ikke forstand på det...hvilke burde jeg bruge...?
Avatar billede bentn Nybegynder
18. februar 2003 - 00:58 #3
Nu ved jeg ikke hvad du tænker på når du skriver standardopsætning.

Jeg tænker mere på om du har valgt:
Select under Audio->Direct Stream Copy.
Select also under Video->Direct Stream Copy.

Der er yderlige et par alternative muligheder.
Load filen ind i virtual dub, og lav en udgave, men vælg et divx-codec.
følg guiden her:http://nickyguides.digital-digest.com/avi-2-divx.htm
Du kan muligvis havde nogle dårlige frames i din Xvid udgave som driller.

Anden mulighed er denne guide,En: How to fix audio sync problems" manual.
http://www.doom9.org/index.html?/virtualdub_procedures.htm

på falderebet for du også lige denne:Muligvis det der står under, "Problems"
kan hjælpe dig.
http://www.dvdrhelp.com/virtualdubedit.htm

Pøj-pøj
Avatar billede bentn Nybegynder
18. februar 2003 - 01:04 #4
rettelse;
Load filen ind i virtual dub, og lav en "NY" udgave, men vælg et divx-codec...
Avatar billede bentn Nybegynder
01. marts 2003 - 14:53 #5
Tak for point,- ville være rart at høre om det virkede.