Avatar billede jenslund Juniormester
17. februar 2003 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med integreret lydkort

Hej

Jeg er ude hvor jeg ikke kan bunde - så tag det lige helt langsomt og skær det ud i pap for mig, hvis i forklarer mig noget.

Jeg har lige købt en Zitech Athlon XP 2000+ (se konfiguration på zitechs hjemmeside: http://www.zitech.dk under PC-systemer.

MEN der er et problem med lyden - efter et stykke tid glitzer den og falder ud - lyder som det hele er optaget under vand - det sker både ved mp3-afspilling (winamp) og DVD-kiggen (powerDVD) - hvorfor jeg har regnet mig frem til at problemet må være hardwaremæssigt

MEn hvad er problemet - hjælp

Jens
Avatar billede jenslund Juniormester
17. februar 2003 - 21:04 #1
Kører win2000 som styresystem
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. februar 2003 - 21:11 #2
Hvis du lige har købt den, så burde du ringe til dem og høre ad.

men har du opdateret windows? og dine lydkortdrivere?!
Avatar billede jenslund Juniormester
17. februar 2003 - 21:40 #3
Hej

Jeg har været inde på microbløds update side og opdatet alt hvad der er

Der fulgte en masse drivere med som jeg instalerede

Jeg ringer til dem i morgen

... og nu prøver jeg at lave en instalation kun win2000 og de drivere der fulgte med og ser om problemet er i en af sikkerhedsopdateringerne det har jeg nemlig en lille mistanke om.

Jens
Avatar billede jenslund Juniormester
17. februar 2003 - 23:13 #4
Skønne spildte kræfter - min installation kunne ikke afvikle PowerDVD ordenligt uden en eller flere opdateringer som jeg ikke har mulighed for at downloade herhjemme - så det må jeg prøve en anden dag

Jens
Avatar billede widriksen Nybegynder
20. februar 2003 - 19:42 #5
Hej

En ting som kan være medvirkende: Har du prøvet at se efter om lydkortet deler IRQ med en anden enhed? Grafik kort? Netkort?
Det sker til tider at især grafik kortet er så IRQ tung i trafiken at det går ud over de andre enheder på den IRQ.

Prøv om du evt. i BIOS kan tildele den en seperat IRQ.

Jens
Avatar billede jenslund Juniormester
20. marts 2003 - 14:13 #6
Problemet løst eller rettere omgået - det viste sig at bundkortproducentens drivere var optimeret til WinXP - og derefter nedscalet til Win2000 med indbyggede fejl til følge - jeg kører nu WinXP på min maskine.

Har desuden været gennem hele møllen med IRQ - det var ikke der problemet lå - men tak for bud

Venligst Jens