Avatar billede snakeeyes Nybegynder
17. februar 2003 - 19:14 Der er 6 kommentarer

Grafik problemer med ATI Radeon 9700

Jeg har et problem med min comp. Problemet er hovedsagelig med graffikkortet, tror jeg. Den springer ud af spil når jeg kører den og nogle spil vil den slet ikke køre. Vi skiftede til en stører strømforsyning(550W) og det hjalp lidt, tror jeg. Har også opdateret til bios ver 1011 fra ver 1007 uden det hjalp, og til de nyeste drivere for bundkort og graffikkort. Derudover kan den ikke genstarte, heller ikke når man klikker på reset, den stopper bare og skærmen får intet signal men toweret kør alligevel. Det samme sker hvis men er inde i bios og man gemmer og går ud, så starter den heller ikke op i windows. Når man stardet den rigtigt op står der Bios not installed hvilket også virker lidt mærkeligt. Har hørt dette bundkort er ret følsom overfor hvilke ram der kommer i, kan det måske være det der er problemet?? Hjælp mig venligst hvis i kan, da jeg ikke ved hvad det kan være. Hvis jeg vil skifte til et Geforce, da jeg har gode erfarigner med disse, hvilket ville så være optimalt til denne opsætning? Måske et Geforce Ti-4800SE?

Vh Snakeeyes

System:
Asus a7v8x
AMD XP 2400+
512 MB DDR
PowerColor ATI Radeon 9700 Pro
Western Digital 120GB/8MB Chace
Styresystem:
Windows XP
Avatar billede dach Nybegynder
17. februar 2003 - 19:43 #1
Det var eller godt nok noget af et svedigt motherboard! jeg er næsten ikke misundelig. Nuvel du har ret m.h.t. at der er særlige bemærkninger vedr. RAM. Kunne måske være dit problem. Kig her http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X
Avatar billede steep30 Nybegynder
17. februar 2003 - 21:56 #2
Hvis du har slået 8x AGP til, syntes jeg du skal prøve at slå det fra!
Det hjalp mig på mit Soltek skod bundkort.
Avatar billede snakeeyes Nybegynder
23. februar 2003 - 16:50 #3
Det var ikke rammene der var nogel galt med så vidt jeg kunne konkludere, har nemlig prøvet at sætte et asus v7700ti 64 mb ddr og computeren virker fint med dette kort. Stater og kører normalt og er hel stabil.
Avatar billede snakeeyes Nybegynder
23. februar 2003 - 17:02 #4
Nu er spørsmålet bare er det graffikkortet som er i stykker eller om mit system bare ikke kan køre dette kort optimalt. Fejlprocenten er på ca 6% for dette kort, prøver først lige at få det byttet, men hvis ikke dette virker, hvilket kort skal jeg så vælge? MSI MS-8900-VTD med TI4800se grafproc. eller et ASUS V9480/TVD med TI4800se grafproc.??
Avatar billede dach Nybegynder
24. februar 2003 - 17:33 #5
Jeg ville vælge ASUS bl.a. på grund af deres gode support.
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2003 - 08:50 #6
Hvis du henter de nyeste Omega drivere til ATI kortet http://www.omegacorner.com/.
Og følger den vejledning der følger med, skulle du være ovre problemet. Der er mange der har samme problem..eller lignene, blandet andet mig. Det du gør er at når du har installeret omega driverne, går du ind i smartgart instillingerne på grafikkortet. Her slår du smartgart fra (Fast skriv) og rykker den ned på ingen i agp hastigheden. Så genstarter du, og den vil ha slået smartgart fra og selv sat agp hastigheden til 4X. derefter skal du sørge for at disable "VPU RECOVER". Nu skulle du ikke opleve lige så meget ballade med kortet. Det hjalp for mig.