Avatar billede mirlen Nybegynder
17. februar 2003 - 19:01 Der er 5 kommentarer

Ram

Jeg har opgraderet min PC fra 128 mb(pc133 sdram) ram til 256 mb ram, det er 2 ramblokke på 128 mb, men min PC vil kun "se" 64 mb i hver sokkel så jeg udnytter kun 128 mb
hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede hpb Nybegynder
17. februar 2003 - 19:25 #1
Er du sikker på at den findes 64mb fra hver ramblok ?

Jeg vil mere tro at den ikke kan finde/håndtere den nye blok. evt. fordi den ikke sidder rigtigt i sokkelen eller også vil den ikke arbejde sammen med din gamle. Prøv at tage den nye ud og se hvor mange ram den så finder. Fjern så den gamle og sæt så den nye i og se hvad den så finder.

Hvis den finder 128MB hver gang der kun er en ram-blok i, men kun 128MB når begge er i, vil din PC ikke acceptere de to ramblokke, evt. fordi de er af forskellig mærke.
Avatar billede mirlen Nybegynder
17. februar 2003 - 19:37 #2
jeg har prøvet at tage først den ene ramblok ud og derefter den anden og så tæller den 128 mb men hvis de er i begge to tæller den også 128 mb. Jeg har prøvet køre et lille program så jeg kunne se hvad der er af hardvare m.m. i pc'en og den fortæller at der er 64 mb i hver sokkel.
Avatar billede hpb Nybegynder
17. februar 2003 - 19:42 #3
Skummelt, så kan jeg desværre ikke hjælpe.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2003 - 20:39 #4
hvor meget Mb ram understøtter dit bundkort så?
Avatar billede mirlen Nybegynder
18. februar 2003 - 07:52 #5
det har jeg ikke undersøgt, det prøver jeg