Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 18:36 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

DVD på TV, via TV OUT

Hejsa,

Jeg vil gerne se DVD'er fra min computer på mit fjernsyn.

Jeg kører Win XP, PowerDVD Version 4.0.12.2005, fjernsynet er tilsluttet med et s-vhs kabel fra computeren der bliver til et scart stik, hvilket selvfølgelig ender i tv'et.

Indtil videre har jeg pillet lidt ved display optionsne hvilket har resulteret i at jeg nu kan se mit bagrundsbillede på både computer og tv. However, på tv'et kan man ikke se markøren eller ikoner.

Anyway, hvor skal jeg "trykke" for at se filmene på tv'et :D

Håber i kan hjælpe

/Chris
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 18:39 #1
Du kan aktivere det ved at sige egenskaber for skørm=>indstillinger=>vælg enhed eller sådan noget :o)
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 18:39 #2
Jeg har så lige fundet ud af at jeg har fået skærmene til at køre ved siden af hinanden.

Nå jeg trækker musen helt ud til højre, fortsætter den på tv'et. Hmmmm, tror ikke at det skal være sådan.

:D sikke jeg kan
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 18:40 #3
hen efter om du ´har den nye detonator installeret eller ej:o)
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 18:42 #4
Du skal clone dit pc-billede med dit tv-billede.
og check at du har sat tv out som primary skærm, ellers Så virker overlay funktionene ikke på tv-out og det bruges bla. til video playback:
Gå ind under,
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > og søg
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 18:42 #5
detonator ???

Hvad er det?
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 18:44 #6
nvidia drivere;o)
du kan bruge f.eks tvtool... http://tvtool.info/ her kan hentes en demo af det;)
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 18:46 #7
--> bentn

Ok, det hjalp lidt nu har jeg billede og det hele. Men hvordan cloner jeg helt præcist?
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 18:48 #8
Kender ikke dit grafik kort, men dette alligevel,
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > derefter på TwinWiew og markere ud for klon, klik ok.
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 18:51 #9
Gå ind i Egenskaber for skærm
Sørg for at din TV-skærm "vedhæftet" og at TV-skærmen er den sekundære skærm.
Så skal du videre til:
-> Instillinger -> Avanceret -> GeForce bla bla -> Yderlige egenskaber... -> Overlay-styringsenheder -> Styringsenheder til videospejling...
Der vælger du "Vælg automatisk" og sætter størrelsesforhold til "Kildforhold" (Det virker ikke med alle DVD'er, men prøv dig frem til billedet på TV-skærmen har samme størrelsesforhold som det billede du ser på computerskærmen)
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 18:51 #10
"Nå jeg trækker musen helt ud til højre, fortsætter den på tv'et. Hmmmm, tror ikke at det skal være sådan"
JO DET SKAL
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 18:53 #11
LAD VÆR' MED AT KLON! DET ER BEDRE AT UDVIDDE SKÆRMEN.
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 18:53 #12
Også bruge Overlay
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 18:53 #13
Det var et svar
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 18:56 #14
OK jeg har fundet det der klon men kan ikke trykke på nogen ting under "nView" end "Enhedsindstillinger.

--> doggy82, hvorfor er det bedre?
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 19:02 #15
For så kan du køre afspilleren minimeret eller hvordan du vil på computerskærmen, samtidig med at filmen er i fuldskærm på TV'et.
Og ved brug af overlay bliver billedet tilpasset bedst til TV-skærmen.
- TV-skærmen har jo ikke samme opløsning som computer-skærmen  :-)
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 19:05 #16
I see ...

men da fjersynet og computeren er lokaliseret på hver deres etage gør det det lidt svært at trykke play osv :(

Så jeg den bedste løsning for mig vil nok være at klone, however det kan jeg jo ikke da jeg ikke kan vælge klon.

Så tilbage til det, hvorfor kan jeg ikke trykke på klon?
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 19:07 #17
det jo bare at sætte det til 800x600.

under nVieW, Hvad står der under skærm??
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 19:07 #18
Kan godt fixe et print screen hvis det kan hjælpe :)

I så fald sig til
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 19:11 #19
det kender jeg ikke til.
På mit står der "gennemtving undersøgelse af en skærm på den sekundære tilslutning." - det kan nogen gange bruges til at få aktivet Klon funktionen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 19:11 #20
Jeg har også TV'et langt fra computeren, men har det stadigvæk bedre med at udvidde. Se også
http://www.eksperten.dk/spm/318512
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 19:15 #21
hvorfor udvidde skrivebord, når han bare skal se DVD?
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 19:16 #22
For så kan du køre afspilleren minimeret eller hvordan du vil på computerskærmen, samtidig med at filmen er i fuldskærm på TV'et.
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 19:23 #23
Ok nu virker det PERFECT

Jeg fuckede tilgengæld op med pointsne, doggy82 du får og nogen points men hvordan gør jeg det. Skal jeg oprette et nyt spørgsmål, hvis ja hvor?
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 19:24 #24
du skal få bentn til at oprette spg til doggy82
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 19:26 #25
han kan bare få nogen nye det er ok for mig, så hvor skal jeg oprette et henne? er det lige meget?
Avatar billede amd Nybegynder
17. februar 2003 - 19:28 #26
ja.. næsten... bare smid link til ham her ;)
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2003 - 19:28 #27
han kan da bare få nogle af mig, hvor meget vil du give ham?
Avatar billede christianson Nybegynder
17. februar 2003 - 19:33 #28
Ellers tak bentn

Doggy82 go here http://www.eksperten.dk/spm/318526
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2003 - 19:41 #29
>>christianson ifølge reglerne må der ikke uddeles mere end 200 point for et spørgsmål , så det er faktisk bentn der skal dele dem.
Du må hellere lukke det andet spørgsmål igen.*S*