Avatar billede the_snow Nybegynder
17. februar 2003 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 2000 Connection problemer

Når jeg prøver at få forbindelse til serveren får jeg beskenden:

Unable to connect to server \\194.255.106.25:

Server: Msg 18452, Level 16, State 1
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server] Login failed for user 'adm.'. Reason associated with a trusted SQL Server Connection.

Er der nogen af jer som der her en ide om hvad der er galt og hvordan dette rettes så jeg kan komme i forbindelse med serveren ?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 18:08 #1
Hvis din sql server er sat op til windows authentication, skal du oprette "adm" som bruger på databasen

Du kan evt også oprette en sql bruger og logge ind med den

Det hele kommer an på hvordan du installerede sql serveren
Avatar billede janus_007 Nybegynder
18. februar 2003 - 22:47 #2
Helt så simpelt er det ikke sikkert det er!

Hvor ligger din SQL-server? i forhold til dig?. Og hvordan prøver du at skabe forbindelse? (IIS/manager eller...)
Avatar billede the_snow Nybegynder
19. februar 2003 - 16:32 #3
Well, prøvede at connecte gennem manageren, Query Analyzer, .Net osv... men intet virkede... serveren er placeret et andet sted i europa... men har fundet ud af hvad der var galt nu - der var nogen porte som blev blocket i sql serverens firewall :-s
Avatar billede the_snow Nybegynder
25. februar 2003 - 18:48 #4
lukker lige :)