Avatar billede cyberlox Nybegynder
17. februar 2003 - 15:10 Der er 14 kommentarer

styring af Download og upload hastighed hos en Client

hejsa jeg har et spørgsmål. og ville Høre om der findes et program til evt at sætte en hastighed ned på netværk hos en client..

feks køre en 2mbit linje og så dele den ud til clienter så de får en bestemt hastig af de 2 mbii. feks 26kbit hver

mvh Cyberlox
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2003 - 15:12 #1
Der findes programmer til switche som kan styre porthastighed.
Ved ikke om du har denne mulighed.
du tænker på sw som kan gøre det direkte ml. server og klient?
Avatar billede cyberlox Nybegynder
17. februar 2003 - 15:24 #2
meningen erat jeg skal kunne Styre andre's Hastighed så vi alle ik suger 2 mbit. så de kun kan Downloade op til en vis hastighed jeg sætter den til. over lan/inet jeg er bag en router og Switch ja..! men det var ik Via Port. men Dynamisk IP der skal kunne styres via Serveren.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. februar 2003 - 15:35 #3
så skal du sætte en server op som gateway .. jeg ved ikke om feks ms isa kan muligvis gøre det .. men den koster en formue .. ellers kan du bruge linux box ... kig på
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Bandwidth-Limiting-HOWTO/
eller søg på CBQ eller HTB

måske kan du bruge windows QoS ...

men jeg har desværre ingen erfaring med noget af det så jeg kan kun foreslå hvad du kan undersøge.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2003 - 15:35 #4
så ved jeg det ikke endnu! Men måske via system management?
danny
Avatar billede cyberlox Nybegynder
17. februar 2003 - 17:32 #5
Skulle meget Gerne være til wiondows.. har ik linux. og har ik forstand på linux..
Avatar billede cyberlox Nybegynder
17. februar 2003 - 17:34 #6
Findes Qos til windows 2000

jeg har kun fundet det til Windows XP
Avatar billede kenp Novice
17. februar 2003 - 18:32 #7
ja du kan også installere det i win2k
Avatar billede cyberlox Nybegynder
18. februar 2003 - 00:14 #8
ok men hvor skaffer jeg mig så det fra.. findes der nogen hjælpe sider til den slags.. jeg finder ik en skid.. eller også søger jeg helt forkert
Avatar billede kenp Novice
18. februar 2003 - 08:22 #9
Det ligger under netværk, det er lige som at indstallere noget andet under netværk.
Avatar billede thda Nybegynder
05. maj 2003 - 18:49 #10
WEEE!! jeg har fundet et program der virker!
http://www.youngzsoft.net/ccproxy/

Det skal lige siges at der er nogen inde på download.com der påstår at programmet sender spammails fra den comp. det installeres på.
Jeg har ikke fundet andre sider hvor folk har oplevet det, og jeg er selv ved at teste det nu.
Jeg har endnu ikke oplevet nogen uregelmæssigheder.
Avatar billede thda Nybegynder
05. maj 2003 - 19:02 #11
Lige en detalje...
Det er kun en demo, men jeg skal hilse og sige at det kan ændres ;)
(jeg har en e-mailadresse...)
Avatar billede kenp Novice
05. maj 2003 - 21:32 #12
Men det program skal det også have sin egen computer at stå på, så den deler forbindelsen ud eller hvad?
Avatar billede thda Nybegynder
06. maj 2003 - 16:09 #13
ja, desværre...
men det er første gang jeg har fundet noget der virker :)
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2003 - 19:40 #14
sygate har også lavet et det hedder home office kig på www.sygate.com