Avatar billede smudo Nybegynder
16. februar 2003 - 22:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af Terminal Services

Jeg har en pc der kører winxp pro og jeg vil gerne connecte til en maskine med windows 2000 adv. server via "remote connection" (jeg mener også det kaldes terminal services). Hvor tillader jeg en sådan connection win2k adv. server så jeg kan connecte fra min winxp-maskine?
/smudo
Avatar billede tgm Nybegynder
16. februar 2003 - 23:08 #1
har du installere termimal services på serveren??
Avatar billede smudo Nybegynder
16. februar 2003 - 23:14 #2
kommer det ikke med når man har lavet en standard installation?
Avatar billede tgm Nybegynder
16. februar 2003 - 23:20 #3
er ikke helt sikker men hvis det er så er det brug af RD (remote desktop) eller fjernskrivebord på dansk og skrive ip eller navnet på serveren hvis den kan finde ud af det og vælge skærmstørelse  så burde den være der. jeg sidder lige og kigger på min egen server om der er noget som skal sættes op der  men det burde være lige til..

TGM
Avatar billede tgm Nybegynder
16. februar 2003 - 23:29 #4
du skal nok ind under administrative tools og bruge configure you server. i denne menu skal du ind under application server og derunder terminal server(TS), der er en meget udførlig guide til hvordan du får din TS til at virke
Avatar billede venturer Nybegynder
17. februar 2003 - 08:51 #5
Du skal installere Terminal Services på serveren.

Åbn kontrolpanelet og vælg "Add-/Remove programs". Windows Components -> Terminal Services (du behøver ikke Terminal Services Licensing).
Klik Nex og angiv at du vil benytte Remote Administration mode.

Du kan nu få forbindelse via Remote Desktop (Fjernskrivebord) fra Windows XP.

Brugeren du logger på terminal serveren med skal oprettes på selve serveren. Brugeren SKAL være medlem af administratorgruppen på serveren.

Konfiguration af terminalserveren kan du oprette flere spørgsmål om som de kommer. Ovenstående er hvad der skal til for at få det til at virke :)